Основні аспекти формування класифікації порушення розвитку дитини
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
корекційна освіта, психофізичний розвиток, порушення розвитку, ранній дитячий вік, сім’ї дітей із порушенням розвитку, діагноз, органічні ураження, сенсорні розлади, інвалідність, несприятливий прогноз розвитку.Abstract
У статті науково проаналізовано термі-
ни: вада, порушення розвитку, психофізичні розлади. З’ясовано, що
суб’єктом корекційної освіти, на який спрямоване вивчення, вихован-
ня, навчання й корекційна психолого-педагогічна допомога, є дитини
з вадами психофізичного розвитку. Науково обґрунтовано вплив наро-
дження дитини з вадами розвитку на психоемоційний стан та адапта-
цію батьків. З теоретичного аналізу з’ясовано, що сім’я, яка виховує
дитину з обмеженими психофізичними можливостями, дитину, якій
встановлено інвалідність, або хронічно хвору дитину, проходить стадії
розвит ку або адаптації залежно від захворювання. З’ясовано важливий
факт того, що період встановлення діагнозу може варіювати від півро-
ку до п’яти років. У статті проаналізовано та оцінено основні аспекти
формування діагнозу захворювання дитини раннього віку. Виділено
основні стадійні чинники і критерії до постановки діагнозу. Проана-
лізовано основні аспекти формування класифікації порушення розви-
тку дитини. Теоретично досліджено найбільш поширені у корекційній
освіті класифікації дитя чих аномалій за видом порушення. З’ясовано,
що саме з урахуванням виду порушення визначаються зміст і методи
роботи з дитиною, добираєть ся заклад для неї та форма організації на-
вчання і виховання. Обґрунтовано проблематику в постановці діагнозу,
подано розуміння і наукове формулювання нового наступного терміну.
Науково обґрунтований термін – несприятливий прогноз розвитку ди-
тини раннього віку, який позначає і включає в себе порушення розвитку
дитини, які, в свою чергу, бувають різного ґенезу, ступеня важкості та
характеру протікання, але через ранній термін не можуть бути визна-
чені однозначно і поставлені як діагноз.
References
Астапов В.М. Введение в дефектологию с основами нейро- и патопсихологии / В.М. Астаповю – М.: Международная педагогичекая академия, 1994. – 216 с.
Іванова І.Б. Соціально-психологічні проблеми дітей інвалідів/ І.Б. Іванова. – К. : Логос, 2000. – 87 с. – Бібліогр аф.: С.79 – 86.
Бородулина С. Ю. Коррекционная педагогика-психологопедагогическая коррекция отклонений в развитии и поведении школьников / С. Ю. Бородулина. – Ростов на Дону: Феникс, 2004. – 352 с.
Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6-ти томах / Л. С. Выготский, под ред Т. А . Власовой – М. : Педагогика, 1983. – Т. 5: Основы дефектологии. – 368 с.
Лапшин В.А. Основы дефектологии: учеб. пособие для студ. пед. ин-тов. / В. А. Лапшин, Б. П. Пузанов. – М. : Просвещение, 1990. – С. 21.
Мастюкова Є.М. Они ждут нашей помощи / Є.М. Мастюкова, А. Г. Московкина. – М. : Педагогика,1997. – 160 c.
Островська К.О. Психологічні основи формування соціальних компетенцій дітей з аутистичними порушеннями : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: спец. 19.00.08 / Катерина Олексіївна Островська . – Київ, 2013. – 41 с.
Основы специальной психологии / Под ред. Л.В. Кузнецовой. – М., 2002. – С. 10.
Сутність феномену порушеного розвитку: [Електронний ресурс]: Навчальні матеріали онлайн. 2010-2016. – Режим доступу до журналу.:http://pidruchniki.com/10561127/psihologiya/sutnist_fenomenu_porushenogo_rozvitku.
Сорокин В.М. Специальная психология: Учебное пособие / В. М. Сорокин, под научн. ред. Л. М. Шипициной. – СПб. : Речь, 2004. – 216 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.