Роль тренінгових занять у формуванні готовності студентів-майбутніх педагогів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу

Автор(и)

  • Н.В. Гуртовенко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25p

Ключові слова:

готовність, тренінг, особистісно-орієнтований підхід, педагог, діяльність, самореалізація, гуманізм.

Анотація

У статті досліджено проблему готовності в контексті
формування професіонала та можливостей самореалізації майбутніх
педагогів у процесі вузівської та післявузівської підготовки. Конста-
товано вплив модернізації суспільства на досліджуваний феномен
та його вимоги до педагога, як особистості індивідуальної, діяль-
ність якої спрямована на особистісно-орієнтований підхід та надання
можливості обміну досвідом. Визначено фактори, що значною мірою
впливають на формування досліджуваного процесу становлення май-
бутнього педагога щодо реалізації підходу у практичній діяльності.
З’ясували відмінні ознаки традиційної системи освіти від сучасної
та головні тенденції змін, а також їх вплив на формування та реалі-
зацію визначеного підходу. Представлено рівні та погляди вчених на
психологічну готовність і її формування у майбутніх професіоналів.
Також оцінено роль тренінгових занять у процесі підготовки студен-
тів, визначено індивідуальні якості особистості педагога, які можна
сформувати таким чином. Проаналізовано тренінгові заняття та кон-
статовано той факт, що під час тренінгових занять студенти повинні
мати можливість побудувати власний перспективний план поетапних
шляхів саморозвитку, розглянути проблемні ситуації під призмою ді-
яльності педагога, оцінити себе та ефективність своєї самореалізації в
умовах вищого навчального закладу, де більшість студентів реально
мають усвідомлювати свої слабкі і сильні сторони, виховувати стійке
бажання розвивати себе в умовах навчального закладу. Крім того, ви-
значено перспективу подальших досліджень з обраного напрямку та її
роль у самореалізації особистості.

Посилання

Кац Д. А. Элементарная педагогика / Д. А. Кац // Психологический журнал. – 1992. – №6. – С.145–151.

Киричок В. Тренінги та розвиток комунікацій / В. Киричок // Відкритий урок. – 2006. – № 1. – С.51–61.

Лазурский А. Ф. Альтруизм / А. Ф. Лазурский // Психология личности: Тексты. – М. : Изд – во МГУ, 1982. – 446 с.

Леонтьев Д. А. Установка как механизм смысловой регуляции деятельности / Д. А. Леонтьев // Теория установки и актуальные проблемы психологии. – Тбилисси: Мецниереба, 1990. – С.158–168.

Линенко А. Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А. Ф. Линенко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 1. – С.125–132.

Мешко Г. Психолого – педагогічний тренінг як засіб гармонізації особистості майбутнього вчителя / Г. Мешко,

О. Мешко // Український науковий журнал «Освіта регіону». – 2013. – № 3. – 330 с.

Мороз О. Г. Молодий учитель і шкільний колектив / О.Г. Мороз. – К. : Т-во «Знания УРСР», 1981. – 48 с.

Панфилова А. П. Тренинг педагогического общения: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. П. Панфилова. – М. : Издательский центр «Академия», 2006. – 336 с.

Прангишвили А. С. Психологические очерки / А. С. Прангишвили. – Тбилисси: Мецниереба, 1985. – 111 с.

Узнадзе Д. Н. Психологические исследования / Д. Н. Узнадзе. – М. : Наука, 1966. – 140 с.

Федорчук В. М. Соціально – психологічний тренінг «Розвиток комунікативної компетенції викладача»: навч. – метод. посібник / В. М. Федорчук. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2004. – 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-25

Як цитувати

Гуртовенко, Н. (2016). Роль тренінгових занять у формуванні готовності студентів-майбутніх педагогів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (33). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%p