Роль тренінгових занять у формуванні готовності студентів-майбутніх педагогів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
готовність, тренінг, особистісно-орієнтований підхід, педагог, діяльність, самореалізація, гуманізм.Abstract
У статті досліджено проблему готовності в контексті
формування професіонала та можливостей самореалізації майбутніх
педагогів у процесі вузівської та післявузівської підготовки. Конста-
товано вплив модернізації суспільства на досліджуваний феномен
та його вимоги до педагога, як особистості індивідуальної, діяль-
ність якої спрямована на особистісно-орієнтований підхід та надання
можливості обміну досвідом. Визначено фактори, що значною мірою
впливають на формування досліджуваного процесу становлення май-
бутнього педагога щодо реалізації підходу у практичній діяльності.
З’ясували відмінні ознаки традиційної системи освіти від сучасної
та головні тенденції змін, а також їх вплив на формування та реалі-
зацію визначеного підходу. Представлено рівні та погляди вчених на
психологічну готовність і її формування у майбутніх професіоналів.
Також оцінено роль тренінгових занять у процесі підготовки студен-
тів, визначено індивідуальні якості особистості педагога, які можна
сформувати таким чином. Проаналізовано тренінгові заняття та кон-
статовано той факт, що під час тренінгових занять студенти повинні
мати можливість побудувати власний перспективний план поетапних
шляхів саморозвитку, розглянути проблемні ситуації під призмою ді-
яльності педагога, оцінити себе та ефективність своєї самореалізації в
умовах вищого навчального закладу, де більшість студентів реально
мають усвідомлювати свої слабкі і сильні сторони, виховувати стійке
бажання розвивати себе в умовах навчального закладу. Крім того, ви-
значено перспективу подальших досліджень з обраного напрямку та її
роль у самореалізації особистості.
References
Кац Д. А. Элементарная педагогика / Д. А. Кац // Психологический журнал. – 1992. – №6. – С.145–151.
Киричок В. Тренінги та розвиток комунікацій / В. Киричок // Відкритий урок. – 2006. – № 1. – С.51–61.
Лазурский А. Ф. Альтруизм / А. Ф. Лазурский // Психология личности: Тексты. – М. : Изд – во МГУ, 1982. – 446 с.
Леонтьев Д. А. Установка как механизм смысловой регуляции деятельности / Д. А. Леонтьев // Теория установки и актуальные проблемы психологии. – Тбилисси: Мецниереба, 1990. – С.158–168.
Линенко А. Ф. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності / А. Ф. Линенко // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 1. – С.125–132.
Мешко Г. Психолого – педагогічний тренінг як засіб гармонізації особистості майбутнього вчителя / Г. Мешко,
О. Мешко // Український науковий журнал «Освіта регіону». – 2013. – № 3. – 330 с.
Мороз О. Г. Молодий учитель і шкільний колектив / О.Г. Мороз. – К. : Т-во «Знания УРСР», 1981. – 48 с.
Панфилова А. П. Тренинг педагогического общения: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. П. Панфилова. – М. : Издательский центр «Академия», 2006. – 336 с.
Прангишвили А. С. Психологические очерки / А. С. Прангишвили. – Тбилисси: Мецниереба, 1985. – 111 с.
Узнадзе Д. Н. Психологические исследования / Д. Н. Узнадзе. – М. : Наука, 1966. – 140 с.
Федорчук В. М. Соціально – психологічний тренінг «Розвиток комунікативної компетенції викладача»: навч. – метод. посібник / В. М. Федорчук. – Кам’янець-Подільський: Абетка, 2004. – 240 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.