Ефективність впливу програми психологічного супроводу на компоненти професійної підготовки майбутніх менеджерів туристичного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pКлючові слова:
ефективність, програма, психологічний супровід, компоненти, професійна підготовка, менеджери, туристичний бізнес.Анотація
У статті доведено, що ефек-
тивність професійного розвитку майбутніх менеджерів туристичного
бізнесу залежить від упровадження технології психологічного супрово-
ду у вищому навчальному закладі, що передбачає систематичне психо-
діагностичне визначення рівня психологічного статусу студента, інтен-
сивне й адекватне використання психологічних методів у навчальному
процесі.
З’ясовано психологічний зміст компонентів професійної підготов-
ки менеджерів туристичної сфери, обґрунтовано інформативний комп-
лекс психодіагностичних методик та розроблено програму психологіч-
ного супроводу на різних етапах професійної підготовки.
Встановлено, що порівняльний аналіз результатів впливу програми
психологічного супроводу на основні компоненти професійної підготов-
ки майбутніх менеджерів туристичного бізнесу експериментальної гру-
пи свідчить про ефективність проведених психокорекційних заходів.
Доведено, що існують статистично достовірні відмінності між по-
казниками експериментальної групи до і після застосування програми
психологічного супроводу, а також з даними контрольної групи обсте-
жуваних зокрема: за мотиваційним, когнітивним, особистісним та про-
фесійним компонентами.
Зроблено висновок на підставі отриманих результатів про те, що
представлена програма має достатньо високу ефективність і може бути
рекомендована в організацію навчально-виховного процесу вищого на-
вчального закладу та його структуру, що сприяє світоглядному, когні-
тивному, особистісному, професійному становленню майбутнього мене-
джера туристичного бізнесу.
Посилання
Бодров В.А. Психология профессиональной пригодности : [учебное пособие для вузов] / В.А. Бодров. – М. : ПЕР СЭ, 2001. – 511 с.
Карамушка Л.М. Мотивація підприємницької діяльності: [Монографія] / Л.М. Карамушка, Н.Ю. Худякова. – К.-
Львів : Сполом, 2011. – 208 с.
Корнієнко І.О. Стратегії копінг-поведінки студента в ситуації неуспіху : Монографія / І.О. Корнієнко. – Мукачево, 2011. – 292 с.
Корольчук М.С.Теорія і практика професійного психологічного відбору / М.С. Корольчук, В.М. Крайнюк. – К. : Ніка-Центр, 2006. – 536 с.
Максименко С.Д. Підприємництво: психологічні, організаційні та економічні аспекти : навч. посібник / С. Д. Максименко, А. А. Мазаракі, Л. П. Кулаковська, Т. Ю. Кулаковський. – К. : КНТЕУ, 2012. – 720 с.
Технологія роботи організаційних психологів: Навч.посібн. для студентів вищ. навч. заклад. та слухачів ін-тів післядипломної освіти / За наук.ред. Л.М.Карамушки. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.
Тюків А.А. Про шляхи опису психологічних механізмів рефлексії / А.А. Тюків // Проблеми рефлексії / Відп. ред. И.С.Ладенко. – Новосибірськ, 1987. – 243 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.