Ефективність впливу програми психологічного супроводу на компоненти професійної підготовки майбутніх менеджерів туристичного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
ефективність, програма, психологічний супровід, компоненти, професійна підготовка, менеджери, туристичний бізнес.Abstract
У статті доведено, що ефек-
тивність професійного розвитку майбутніх менеджерів туристичного
бізнесу залежить від упровадження технології психологічного супрово-
ду у вищому навчальному закладі, що передбачає систематичне психо-
діагностичне визначення рівня психологічного статусу студента, інтен-
сивне й адекватне використання психологічних методів у навчальному
процесі.
З’ясовано психологічний зміст компонентів професійної підготов-
ки менеджерів туристичної сфери, обґрунтовано інформативний комп-
лекс психодіагностичних методик та розроблено програму психологіч-
ного супроводу на різних етапах професійної підготовки.
Встановлено, що порівняльний аналіз результатів впливу програми
психологічного супроводу на основні компоненти професійної підготов-
ки майбутніх менеджерів туристичного бізнесу експериментальної гру-
пи свідчить про ефективність проведених психокорекційних заходів.
Доведено, що існують статистично достовірні відмінності між по-
казниками експериментальної групи до і після застосування програми
психологічного супроводу, а також з даними контрольної групи обсте-
жуваних зокрема: за мотиваційним, когнітивним, особистісним та про-
фесійним компонентами.
Зроблено висновок на підставі отриманих результатів про те, що
представлена програма має достатньо високу ефективність і може бути
рекомендована в організацію навчально-виховного процесу вищого на-
вчального закладу та його структуру, що сприяє світоглядному, когні-
тивному, особистісному, професійному становленню майбутнього мене-
джера туристичного бізнесу.
References
Бодров В.А. Психология профессиональной пригодности : [учебное пособие для вузов] / В.А. Бодров. – М. : ПЕР СЭ, 2001. – 511 с.
Карамушка Л.М. Мотивація підприємницької діяльності: [Монографія] / Л.М. Карамушка, Н.Ю. Худякова. – К.-
Львів : Сполом, 2011. – 208 с.
Корнієнко І.О. Стратегії копінг-поведінки студента в ситуації неуспіху : Монографія / І.О. Корнієнко. – Мукачево, 2011. – 292 с.
Корольчук М.С.Теорія і практика професійного психологічного відбору / М.С. Корольчук, В.М. Крайнюк. – К. : Ніка-Центр, 2006. – 536 с.
Максименко С.Д. Підприємництво: психологічні, організаційні та економічні аспекти : навч. посібник / С. Д. Максименко, А. А. Мазаракі, Л. П. Кулаковська, Т. Ю. Кулаковський. – К. : КНТЕУ, 2012. – 720 с.
Технологія роботи організаційних психологів: Навч.посібн. для студентів вищ. навч. заклад. та слухачів ін-тів післядипломної освіти / За наук.ред. Л.М.Карамушки. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 366 с.
Тюків А.А. Про шляхи опису психологічних механізмів рефлексії / А.А. Тюків // Проблеми рефлексії / Відп. ред. И.С.Ладенко. – Новосибірськ, 1987. – 243 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.