Особливості професійної діяльності практичного психолога в якості телефонного консультанта

Автор(и)

  • В.И. Спивак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25p

Ключові слова:

психологічний аналіз, професійні та особистісні якості, практичний психолог, телефонне консультування, теоретико-практична концепція, психологічна допомога, ефективний спеціаліст, телефон Довіри.

Анотація

статті здійснюється пси-
хологічний аналіз і експериментальне дослідження професійних та осо-
бистісних якостей практичних психологів, які здійснюють телефонне
консультування.
Проаналізовано, що усвідомлене застосування психологом цілісної
теоретико-практичної концепції є однією з гарантій професіоналізму
психологічної допомоги, яка надається.
Констатовано, що на цій основі виникає необхідність розглянути
деякі теоретичні принципи сучасних психологічних напрямків, а та-
кож особистісні якості ефективного спеціаліста, який надає психологіч-
ну допомогу в процесі здійснення своєї професійної діяльності.
Зазначено, що сенсорна діяльність у різних видах діяльності від-
різняється, передусім, за навантаженням на той чи інший аналізатор,
чи комплекс аналізаторов. Показано, що у працівника Телефона дові-
ри ведучим є слуховий аналізатор, оскільки в процесі работи консуль-
тант «слухає», тобто звертає увагу не лише на мовлення абонента (його
темп, гучність, тембр голосу, особливості лексики, характерні вислов-
лювання та звернення), але й на невербальні сигнали (дихання, пау-
зи, здригання в голосі, кашель, сміх, плач, зміна інтонації), а також
той фон, на якому звучить голос абонента (шум вулиці, голоса інших
людей, побутові звуки, ефірні поміхи та ін.). Зроблено висновок, що
всю інформацію про абонента консультант отримує лише на слух, тому
сприйняття у нього обмежене, оскільки в роботі не беруть участь ніякі
інші аналізатори. І це обмежене поле сприйняття він утримує у свідо-
мості тривалий час.

Посилання

Кочюнас Р. Основы психологического консультирования / Р. Кочюнас; пер.с лит. – М. : Академический Проект, 2000. – 240 с.

Лешукова Е.Г. Синдром сгорания. Защитные механизмы. Меры профилактики // Вестник РАТЗПП. – №1. – 1995. – С. 36–47.

Моховиков А.Н. Телефонное консультирование / Под ред. и с предисловием док. мед. наук В.Е.Когана. – М. : Смысл, 1999. – 410 с.

Моховиков А.Н. Молодежный телефон доверия. Информация и стат. отчёт. – Одесса: ФСПП «Перекресток», 1992. – 234 с.

Телефон доверия // Социальные службы для молодёжи. Материалы и документы. – Серия: Государственная молодежная политика в России : Документы, опыт, практика. – №7. – 1995. – С. 272– 280.

Телефон доверия: советы специалиста // Как создать кризисный центр для женщин. – М. : Пресс-Соло, 1995. – С.5–7.

Хрестоматия по гуматистической психотерапии / Составитель М.Папуш. Пер.с англ. – М. : Ин-т общегуманитарных исследований, 1995. – 302 с.

Хэмбли Г.С. Телефонная помощь / Г.С. Хэмбли. – Одесса: Изд. ФСПП «Перекресток», 1992. – 442 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-21

Як цитувати

Спивак, В. (2016). Особливості професійної діяльності практичного психолога в якості телефонного консультанта. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (33). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%p