Особливості професійної діяльності практичного психолога в якості телефонного консультанта
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-33.%25pKeywords:
психологічний аналіз, професійні та особистісні якості, практичний психолог, телефонне консультування, теоретико-практична концепція, психологічна допомога, ефективний спеціаліст, телефон Довіри.Abstract
статті здійснюється пси-
хологічний аналіз і експериментальне дослідження професійних та осо-
бистісних якостей практичних психологів, які здійснюють телефонне
консультування.
Проаналізовано, що усвідомлене застосування психологом цілісної
теоретико-практичної концепції є однією з гарантій професіоналізму
психологічної допомоги, яка надається.
Констатовано, що на цій основі виникає необхідність розглянути
деякі теоретичні принципи сучасних психологічних напрямків, а та-
кож особистісні якості ефективного спеціаліста, який надає психологіч-
ну допомогу в процесі здійснення своєї професійної діяльності.
Зазначено, що сенсорна діяльність у різних видах діяльності від-
різняється, передусім, за навантаженням на той чи інший аналізатор,
чи комплекс аналізаторов. Показано, що у працівника Телефона дові-
ри ведучим є слуховий аналізатор, оскільки в процесі работи консуль-
тант «слухає», тобто звертає увагу не лише на мовлення абонента (його
темп, гучність, тембр голосу, особливості лексики, характерні вислов-
лювання та звернення), але й на невербальні сигнали (дихання, пау-
зи, здригання в голосі, кашель, сміх, плач, зміна інтонації), а також
той фон, на якому звучить голос абонента (шум вулиці, голоса інших
людей, побутові звуки, ефірні поміхи та ін.). Зроблено висновок, що
всю інформацію про абонента консультант отримує лише на слух, тому
сприйняття у нього обмежене, оскільки в роботі не беруть участь ніякі
інші аналізатори. І це обмежене поле сприйняття він утримує у свідо-
мості тривалий час.
References
Кочюнас Р. Основы психологического консультирования / Р. Кочюнас; пер.с лит. – М. : Академический Проект, 2000. – 240 с.
Лешукова Е.Г. Синдром сгорания. Защитные механизмы. Меры профилактики // Вестник РАТЗПП. – №1. – 1995. – С. 36–47.
Моховиков А.Н. Телефонное консультирование / Под ред. и с предисловием док. мед. наук В.Е.Когана. – М. : Смысл, 1999. – 410 с.
Моховиков А.Н. Молодежный телефон доверия. Информация и стат. отчёт. – Одесса: ФСПП «Перекресток», 1992. – 234 с.
Телефон доверия // Социальные службы для молодёжи. Материалы и документы. – Серия: Государственная молодежная политика в России : Документы, опыт, практика. – №7. – 1995. – С. 272– 280.
Телефон доверия: советы специалиста // Как создать кризисный центр для женщин. – М. : Пресс-Соло, 1995. – С.5–7.
Хрестоматия по гуматистической психотерапии / Составитель М.Папуш. Пер.с англ. – М. : Ин-т общегуманитарных исследований, 1995. – 302 с.
Хэмбли Г.С. Телефонная помощь / Г.С. Хэмбли. – Одесса: Изд. ФСПП «Перекресток», 1992. – 442 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.