Тренінг як засіб профілактики деструктивних психічних станів начальників відділень соціально-психологічної служби установ виконання покарань

Автор(и)

  • М.М. Чичуга

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25p

Ключові слова:

деструктивні психічні стани, профілактика, тренінг, тренінгова програма, t-критерій Ст’юдента, критерій Вілкоксона, експериментальна група, контрольна група.

Анотація

У статті проаналізовано ефективність результату впровадження авторської тренінгової програми, спрямованої на профілактику деструктивних психічних станів молодих начальників відділень соціально-психологічної служби установ виконання покарань. Висвітлено основні положення авторського тренінгу, програму якого апробовано в 2014-2015 роках на базі заочного факультету Інституту кримінально-виконавчої служби Національної академії внутрішніх справ. Вивчено статистичні відмінності між контрольною та експериментальною групами за допомогою параметричного t-критерію Ст’юдента для незалежних вибірок. Визначено, що в експериментальній групі, на відміну від контрольної, зменшились замкнутість, напруга, боязкість, підозрілість, жорсткість, рівень особистісної тривожності, рівень професійного вигорання та професійної деформації; збільшився рівень комунікабельності, рівень психічної та емоційної стійкості, сміливості, дипломатичності, самоконтролю та релаксації. Виявлено основна специфіку змін деструктивних психічних станів в експериментальній групі за допомогою непараметричного критерію Вілкоксона для залежних вибірок. Здійснено аналіз змін деструктивних психічних станів та якостей контрольної групи до і після тренінгу за допомогою критерію Вілкоксона. Зроблено висновок, що з метою профілактики деструктивних психічних станів начальників відділень соціально-психологічної служби ефективною в роботі з ними є представлена авторська тренінгова програма, направлена на профілактику та корекцію деструктивних психічних станів та якостей начальників відділень соціально-психологічної служби, що було доведено за допомогою критерію Вілкоксона та t-критерію Ст’юдента.

Посилання

Сидоренко Е. В. Технология создания тренинга. От замысла

к результату / Е.В. Сидоренко. – СПб. : Издательство «Речь»,

«Сидоренко и Ко», Серия «Бизнесс-технологии XXI века»,

– 336 с.

Мороз Л.І. Теоретичні та прикладні засади професійнопсихологічного тренінгу працівників органів внутрішніх

справ України. Автореф. дис. д-ра психол. наук: 19.00.06 /

Л.І. Мороз; Київ. нац. ун-т внутр. справ. – К., 2008. – 35 с.

Кушнірова Т. В. Професійно-психологічна підготовка працівників ДКВС щодо нейтралізації негативних психічних

станів та профілактики суїцидальної поведінки / Т. В. Кушнірова. – К. : «МП Леся», 2014. – 60 с.

Ятчук М.С. Тренінгова робота у вищих навчальних закладах

Державної пенітенціарної служби України / М.С. Ятчук//

Інноваційні технології у вищих навчальних закладах. Зб.

матеріалів круглого столу (Київ, 30 квітня 2015 р.). – К. :

«ЦК «КОМПРИНТ», 2015 . – С. 92–97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-02-27

Як цитувати

Чичуга, М. (2016). Тренінг як засіб профілактики деструктивних психічних станів начальників відділень соціально-психологічної служби установ виконання покарань. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (32). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%p