Тренінг як засіб профілактики деструктивних психічних станів начальників відділень соціально-психологічної служби установ виконання покарань
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-32.%25pKeywords:
деструктивні психічні стани, профілактика, тренінг, тренінгова програма, t-критерій Ст’юдента, критерій Вілкоксона, експериментальна група, контрольна група.Abstract
У статті проаналізовано ефективність результату впровадження авторської тренінгової програми, спрямованої на профілактику деструктивних психічних станів молодих начальників відділень соціально-психологічної служби установ виконання покарань. Висвітлено основні положення авторського тренінгу, програму якого апробовано в 2014-2015 роках на базі заочного факультету Інституту кримінально-виконавчої служби Національної академії внутрішніх справ. Вивчено статистичні відмінності між контрольною та експериментальною групами за допомогою параметричного t-критерію Ст’юдента для незалежних вибірок. Визначено, що в експериментальній групі, на відміну від контрольної, зменшились замкнутість, напруга, боязкість, підозрілість, жорсткість, рівень особистісної тривожності, рівень професійного вигорання та професійної деформації; збільшився рівень комунікабельності, рівень психічної та емоційної стійкості, сміливості, дипломатичності, самоконтролю та релаксації. Виявлено основна специфіку змін деструктивних психічних станів в експериментальній групі за допомогою непараметричного критерію Вілкоксона для залежних вибірок. Здійснено аналіз змін деструктивних психічних станів та якостей контрольної групи до і після тренінгу за допомогою критерію Вілкоксона. Зроблено висновок, що з метою профілактики деструктивних психічних станів начальників відділень соціально-психологічної служби ефективною в роботі з ними є представлена авторська тренінгова програма, направлена на профілактику та корекцію деструктивних психічних станів та якостей начальників відділень соціально-психологічної служби, що було доведено за допомогою критерію Вілкоксона та t-критерію Ст’юдента.References
Сидоренко Е. В. Технология создания тренинга. От замысла
к результату / Е.В. Сидоренко. – СПб. : Издательство «Речь»,
«Сидоренко и Ко», Серия «Бизнесс-технологии XXI века»,
– 336 с.
Мороз Л.І. Теоретичні та прикладні засади професійнопсихологічного тренінгу працівників органів внутрішніх
справ України. Автореф. дис. д-ра психол. наук: 19.00.06 /
Л.І. Мороз; Київ. нац. ун-т внутр. справ. – К., 2008. – 35 с.
Кушнірова Т. В. Професійно-психологічна підготовка працівників ДКВС щодо нейтралізації негативних психічних
станів та профілактики суїцидальної поведінки / Т. В. Кушнірова. – К. : «МП Леся», 2014. – 60 с.
Ятчук М.С. Тренінгова робота у вищих навчальних закладах
Державної пенітенціарної служби України / М.С. Ятчук//
Інноваційні технології у вищих навчальних закладах. Зб.
матеріалів круглого столу (Київ, 30 квітня 2015 р.). – К. :
«ЦК «КОМПРИНТ», 2015 . – С. 92–97.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.