Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25pКлючові слова:
професійне самовизначення, психологічна програма, корекція, інтеграція, мовні компетенції, комунікативна модель, мовленеві дії, інтерактивні техніки.Анотація
У статті представлено розробку інтерактивних складових комплексної психологічної програми регуляції самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва. Здійснено спробу поєднати розвиток психологічних складових професійного самовизначення майбутніх фахівців у сфері торгівлі та формування мовних компетенцій під час застосування корекційної програми. Програма ґрунтується на розробленій нами моделі професійного самовизначення з використанням психолого-організаційної технології. Розвиток мовних компетенцій відбувається завдяки інтенсифікації навчальної діяльності через інтелектуальну, емоційну та мовленеву активність. Комунікативні моделі реальних ситуацій зберігають усі найсуттєвіші риси об’єктів, що моделюються, що сприяє вмотивованому характеру мовленевих дій. Застосування психологічної програми розвитку самовизначення в процесі професійного навчання передбачає окремі тренінгові заняття зі студентами першого року навчання та випускниками для максимальної спрямованості на відповідні компоненти професійного самовизначення кожної групи. Програму представлено у вигляді тем-блоків, які об’єднують декілька інтерактивних та проективних технік, спрямованих на розвиток окремих структурних компонентів професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва (мотиваційного, професійного спрямування, індивідуально-психологічного, емоційно-вольового) з відповідними функціями: інтегруючою, мотиваційною, розвивальною та стабілізаційною.Посилання
Як започаткувати і розвинути власну справу: практичний
посібник підприємця / В.П. Петренко, М.О. Табахарнюк,
О.В. Пасічник та ін. – Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 1998.
Карамушка Л.М. Мотивація підприємницької діяльності : монографія / Л.М. Карамушка, Н.Ю. Худякова. – К. –
Львів : Сполом, 2011. – 208 с.
Карамушка Л.М. Психологія підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації : монографія /
Л.М. Карамушка, М.В. Москальов. – К. – Львів : Сполом,
– 216 с.
Пачковський Ю.Ф. Психологія підприємництва : навч. посіб. / Ю.Ф. Пачковський. – К. : Каравела, 2006. – 408 с.
Підприємництво: психологічні, організаційні та економічні аспекти : навч. посіб. / С.Д. Максименко, А.А. Мазаракі, Л.П. Кулаковська, Т.Ю. Кулаковський. – К. : Київ. нац.
торг.–екон. ун-т, 2012. – 720 с.
Евтихов О. В. Практика психологического тренинга /
О. В. Евтихов. – СПб. : Речь, 2007. – С. 55–69.
Евтихов О. В. Тренинг лидерства: [монография] / О. В. Евтихов. – СПб. : Речь, 2007. – 256 с.
Васильев Н. Н. Тренинг преодоления конфликтов / Н. Н. Васильев. СПб : Речь, 2002. – 174 с.
Вильямс К. Тренинг по управлению стрессом / К. Вильямс. –
М., 2002. – С. 5–23.
Common European Framework of Reference for Languages:
Learning, Teaching, Assessment / Modern Language Division,
Strasbourg. – Cambridge University Press, 2012.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.