Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови

Authors

  • Ю.В. Дроздова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25p

Keywords:

професійне самовизначення, психологічна програма, корекція, інтеграція, мовні компетенції, комунікативна модель, мовленеві дії, інтерактивні техніки.

Abstract

У статті представлено розробку інтерактивних складових комплексної психологічної програми регуляції самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва. Здійснено спробу поєднати розвиток психологічних складових професійного самовизначення майбутніх фахівців у сфері торгівлі та формування мовних компетенцій під час застосування корекційної програми. Програма ґрунтується на розробленій нами моделі професійного самовизначення з використанням психолого-організаційної технології. Розвиток мовних компетенцій відбувається завдяки інтенсифікації навчальної діяльності через інтелектуальну, емоційну та мовленеву активність. Комунікативні моделі реальних ситуацій зберігають усі найсуттєвіші риси об’єктів, що моделюються, що сприяє вмотивованому характеру мовленевих дій. Застосування психологічної програми розвитку самовизначення в процесі професійного навчання передбачає окремі тренінгові заняття зі студентами першого року навчання та випускниками для максимальної спрямованості на відповідні компоненти професійного самовизначення кожної групи. Програму представлено у вигляді тем-блоків, які об’єднують декілька інтерактивних та проективних технік, спрямованих на розвиток окремих структурних компонентів професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва (мотиваційного, професійного спрямування, індивідуально-психологічного, емоційно-вольового) з відповідними функціями: інтегруючою, мотиваційною, розвивальною та стабілізаційною.

References

Як започаткувати і розвинути власну справу: практичний

посібник підприємця / В.П. Петренко, М.О. Табахарнюк,

О.В. Пасічник та ін. – Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 1998.

Карамушка Л.М. Мотивація підприємницької діяльності : монографія / Л.М. Карамушка, Н.Ю. Худякова. – К. –

Львів : Сполом, 2011. – 208 с.

Карамушка Л.М. Психологія підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації : монографія /

Л.М. Карамушка, М.В. Москальов. – К. – Львів : Сполом,

– 216 с.

Пачковський Ю.Ф. Психологія підприємництва : навч. посіб. / Ю.Ф. Пачковський. – К. : Каравела, 2006. – 408 с.

Підприємництво: психологічні, організаційні та економічні аспекти : навч. посіб. / С.Д. Максименко, А.А. Мазаракі, Л.П. Кулаковська, Т.Ю. Кулаковський. – К. : Київ. нац.

торг.–екон. ун-т, 2012. – 720 с.

Евтихов О. В. Практика психологического тренинга /

О. В. Евтихов. – СПб. : Речь, 2007. – С. 55–69.

Евтихов О. В. Тренинг лидерства: [монография] / О. В. Евтихов. – СПб. : Речь, 2007. – 256 с.

Васильев Н. Н. Тренинг преодоления конфликтов / Н. Н. Васильев. СПб : Речь, 2002. – 174 с.

Вильямс К. Тренинг по управлению стрессом / К. Вильямс. –

М., 2002. – С. 5–23.

Common European Framework of Reference for Languages:

Learning, Teaching, Assessment / Modern Language Division,

Strasbourg. – Cambridge University Press, 2012.

Published

2016-01-04

How to Cite

Дроздова, Ю. (2016). Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (31). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p