Психологічні інструменти розвитку конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pКлючові слова:
конкурентоздатність, управлінський персонал, освітні організації, державна форма власності, теоретичний, діагностичний практичний інструменти, блок тренінгових програм.Анотація
У статті представлено результати дослідження психологічного забезпечення розвитку конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності. Визначено систему психологічного забезпечення конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності. Встановлено, що система психологічного забезпечення розвитку конкурентоздатності персоналу організацій включає теоретичний, діагностичний і практичний інструменти. Послідовно розкрито сутність наведених інструментів. Автором констатовано, що логіко-смислова модель конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності включає: 1) блок базово-педагогічних характеристик; 2) базово-управлінський; 3) спеціально-конкурентоздатний блок, що включає дві підгрупи характеристик; 4) блок «Психологічна культура конкуренції особистості». Встановлено, що для діагностики конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності доцільно застосовувати відповідний діагностичний інструмент «Конкурентоздатність управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності». Підкреслено, що система психологічних методів відбору управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності використовується з метою встановлення готовності до виконання обов’язків на певному робочому місці/посаді і вибору з сукупності претендентів найбільш придатного кандидата на посаду. Зроблено висновок, що блок тренінгових програм «Розвиток конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності» сприяє практичному розвитку конкурентоздатності.Посилання
Алєксєєва О. І. Система психологічного забезпечення конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності / О. І. Алексєєва,
О. А. Філь // Фундаментальные и прикладные исследования
в практиках ведущих научных школ. – 2015. – № 3 (9). – Режим доступу: fund-issled-intern.esrae.ru/9-134
Карамушка Л. М. Формування конкурентоздатної управлінської команди : (на матеріалі діяльності освітніх організацій): монографія / Л.М. Карамушка, О.А. Філь. – К. : Фірма
«ІНКОС», 2007. – 268 с.
Кулініч І. О. Психологія управління: навчальний посібник /
І.О. Кулініч. – К. : Знання, 2008. – 292 с.
Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі:
Навч. посіб. / С. У. Гончаренко, П. М. Олійник, В. К. Федорченко та ін.; За ред. С. У. Гончаренка, П. М. Олійника. – К.:
Вища шк., 2003. – 323 с.
Мілютіна К. Л. Теорія та практика психологічного тренінгу:
навч. посіб. / К. Л. Мілютіна. – К.: МАУП, 2004. – 192 с.
Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности / под ред. Г. С. Никифорова, М. А. Дмитреевой, В.С. Снеткова. – СПб. : Речь, 2001. – 448 с.
Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты : Учебное пособие / Д. Я. Райгородский. –
Самара : Издательский Дом «БАХРАМАХ-М», 2002. –
с.
Семиченко В. А. Плекаємо педагогічну майстерність : навч.
посіб. / [В.А. Семиченко, О.С. Снісаренко, О.В. Брюховецька, А.Ш. Кудусова]. – Вінниця : Планер, 2010. – 674 с.
Сизанов А. Н. Здоровье и семья. Психологический аспект /
А.Н. Сизанов. – Мн. : Беларусь, 2008. – 463 с.
Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин,
В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психотерапии, 2002. – С. 301–305.
Філь О. А. Психологічний аналіз стратегій конкуренції в
сучасних освітніх організаціях / О.А. Філь // Інноваційна
освітня діяльність: регіональні аспекти: тези Міжнародної науково-практичної конференції (14-15 квітня 2011 р.,
м. Біла Церква) / за науковою редакцією В.В. Олійника,
Н.І. Клокар, Л.М. Карамушки, В.В. Лапінського. – Біла
Церква, 2011. – С. 199-201.
Філь О.А. Система управління персоналом як психологічна
складова та чинник конкурентоздатності сучасних організацій галузі залізничного транспорту / О.А. Філь // Маркетинг
і логістика в системі менеджменту на залізничному транспорті: тези V Міжнародної науково-практичної конференції
(29 вересня – 2 жовтня 2015 р., м. Кам’янець-Подільський) –
С. 121–125.
Хміль Ф.І. Управління персоналом: підручник для студентів
вищих навчальних закладів / Ф.І. Хміль. – К. : Академвидав, 2006. – 488 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.