Психологічні інструменти розвитку конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій

Автор(и)

  • О.І. Алєксєєва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

конкурентоздатність, управлінський персонал, освітні організації, державна форма власності, теоретичний, діагностичний практичний інструменти, блок тренінгових програм.

Анотація

У статті представлено результати дослідження психологічного забезпечення розвитку конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності. Визначено систему психологічного забезпечення конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності. Встановлено, що система психологічного забезпечення розвитку конкурентоздатності персоналу організацій включає теоретичний, діагностичний і практичний інструменти. Послідовно розкрито сутність наведених інструментів. Автором констатовано, що логіко-смислова модель конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності включає: 1) блок базово-педагогічних характеристик; 2) базово-управлінський; 3) спеціально-конкурентоздатний блок, що включає дві підгрупи характеристик; 4) блок «Психологічна культура конкуренції особистості». Встановлено, що для діагностики конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності доцільно застосовувати відповідний діагностичний інструмент «Конкурентоздатність управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності». Підкреслено, що система психологічних методів відбору управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності використовується з метою встановлення готовності до виконання обов’язків на певному робочому місці/посаді і вибору з сукупності претендентів найбільш придатного кандидата на посаду. Зроблено висновок, що блок тренінгових програм «Розвиток конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності» сприяє практичному розвитку конкурентоздатності.

Посилання

Алєксєєва О. І. Система психологічного забезпечення конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій державної форми власності / О. І. Алексєєва,

О. А. Філь // Фундаментальные и прикладные исследования

в практиках ведущих научных школ. – 2015. – № 3 (9). – Режим доступу: fund-issled-intern.esrae.ru/9-134

Карамушка Л. М. Формування конкурентоздатної управлінської команди : (на матеріалі діяльності освітніх організацій): монографія / Л.М. Карамушка, О.А. Філь. – К. : Фірма

«ІНКОС», 2007. – 268 с.

Кулініч І. О. Психологія управління: навчальний посібник /

І.О. Кулініч. – К. : Знання, 2008. – 292 с.

Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі:

Навч. посіб. / С. У. Гончаренко, П. М. Олійник, В. К. Федорченко та ін.; За ред. С. У. Гончаренка, П. М. Олійника. – К.:

Вища шк., 2003. – 323 с.

Мілютіна К. Л. Теорія та практика психологічного тренінгу:

навч. посіб. / К. Л. Мілютіна. – К.: МАУП, 2004. – 192 с.

Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности / под ред. Г. С. Никифорова, М. А. Дмитреевой, В.С. Снеткова. – СПб. : Речь, 2001. – 448 с.

Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты : Учебное пособие / Д. Я. Райгородский. –

Самара : Издательский Дом «БАХРАМАХ-М», 2002. –

с.

Семиченко В. А. Плекаємо педагогічну майстерність : навч.

посіб. / [В.А. Семиченко, О.С. Снісаренко, О.В. Брюховецька, А.Ш. Кудусова]. – Вінниця : Планер, 2010. – 674 с.

Сизанов А. Н. Здоровье и семья. Психологический аспект /

А.Н. Сизанов. – Мн. : Беларусь, 2008. – 463 с.

Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин,

В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психотерапии, 2002. – С. 301–305.

Філь О. А. Психологічний аналіз стратегій конкуренції в

сучасних освітніх організаціях / О.А. Філь // Інноваційна

освітня діяльність: регіональні аспекти: тези Міжнародної науково-практичної конференції (14-15 квітня 2011 р.,

м. Біла Церква) / за науковою редакцією В.В. Олійника,

Н.І. Клокар, Л.М. Карамушки, В.В. Лапінського. – Біла

Церква, 2011. – С. 199-201.

Філь О.А. Система управління персоналом як психологічна

складова та чинник конкурентоздатності сучасних організацій галузі залізничного транспорту / О.А. Філь // Маркетинг

і логістика в системі менеджменту на залізничному транспорті: тези V Міжнародної науково-практичної конференції

(29 вересня – 2 жовтня 2015 р., м. Кам’янець-Подільський) –

С. 121–125.

Хміль Ф.І. Управління персоналом: підручник для студентів

вищих навчальних закладів / Ф.І. Хміль. – К. : Академвидав, 2006. – 488 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Алєксєєва, О. (2019). Психологічні інструменти розвитку конкурентоздатності управлінського персоналу освітніх організацій. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p