Особистісне становлення майбутнього лікаря в умовах вищого навчального медичного закладу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pКлючові слова:
особистість, особистісне становлення, особистісні чинники, майбутній лікар, професійна підготовка, професіогенез, ціннісно-смислова сфера, морально-етичні якості, викладання психологічних дисциплін.Анотація
Автор акцентує увагу на особистісному становленні майбутнього лікаря в умовах медичного ВНЗ. Зазначається, що основними засобами реалізації вищезазначеної проблеми є особистісно-зорієнтовані психолого-педагогічні технології, в центрі яких знаходиться унікальна цілісна особистість, яка прагне максимальної реалізації своїх можливостей, відкрита для сприйняття нового досвіду, здатна до усвідомленого і відповідального вибору в різноманітних життєвих ситуаціях. Зауважується, що майбутній лікар повинен мати навички саморегуляції, позитивне емоційне налаштування на здійснення лікувальної діяльності, готовність до професійного й особистісного росту, активність й мобільність при рішенні клінічних задач, значний запас спеціальних психолого-педагогічних знань, а також уміти їх поповнювати, розвивати і творчо застосовувати у професійній діяльності, що досягається в результаті успішної професійної підготовки. Розкриваються змістовно-сутнісні чинники становлення ціннісно- смислової сфери й морально-етичних якостей студентів медичних вишів. Особистісні чинники розглядаються як складові характеристики професіогенезу майбутніх лікарів. Наголошується на необхідності в системній модернізації вищої освіти, оновленні її змісту та технологій, перегляді критеріїв оцінки її якості і результативності. Відтак автор акцентує увагу на необхідності забезпечення і реалізації такої моделі спеціаліста, в якій би інтегрувалися професійні, творчі, духовно-моральні та ділові якості особистості. Стверджується, що вивчення майбутніми лікарями психологічних дисциплін сприятиме становленню їх професійної компетентності й особистісному зростанню.
Посилання
Агличева И. В. Комплексное исследование особенностей
личностной адаптации студентов вуза: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Общая
психология, психология личности, история психологии» /
Ирина Владимировна Агличева. – Ставрополь, 2006. – 26 с.
Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности:
Учеб. пособие для вузов. 2 е изд. / В. А. Бодров. – М. : ПЕР
СЭ, 2006. – 511 с.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с.
Ишков А. Д. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности : монография / А. Д. Ишков. – М. :
Издательство АСВ, 2004. – 224 с.
Карпеня Г. В. Преодоление кризиса выбора профессии как
условие развития профессионального самосознания у студентов медицинского колледжа: автореф. дис. на соиск.
учен. степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.13 «Психология
развития, акмеология» / Галина Васильевна Карпеня. –
Ростов-на-Дону : ЮФУ, 2007. – 20 с.
Кахно І. В. Діалог у форматі співпраці лікаря з пацієнтом /
І.В. Кахно; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН
України // Актуальні проблеми психології. Екологічна психологія. Збірник наукових праць: [за наук. ред. С. Д. Максименка]. – Житомир, 2015. – Вип. 39. – Т.VII. – С. 104–113.
Кахно І. В. Культура професійного мовлення у фаховій підготовці майбутнього лікаря / І. В. Кахно; Міністерство освіти і науки України ДВНЗ «Прикарпатський національний
університет імені Василя Стефаника». Збірник наукових
праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ, 2014. Вип.19. – Ч.1. – С. 137–143.
Кахно І. В. Мовленнєва культура як складова професійного
становлення майбутнього лікаря-терапевта: дис. на здобуття
наук. ступеня канд. психол. наук: спец.19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Ірина Вікторівна Кахно. – К.,
–170 с.
Митина Л. M. Учитель как личность и как профессионал /
Л.M. Митина. – М. : Дело, 1994. – 216 с.
Уваркіна О. В. Формування комунікативної культури студентів вищих медичних закладів освіти в процесі вивчення
психолого-педагогічних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Олена Василівна Уваркіна; Ін-т
вищ. освіти АПН України. – К., 2003. – 22 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.