Особистісне становлення майбутнього лікаря в умовах вищого навчального медичного закладу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
особистість, особистісне становлення, особистісні чинники, майбутній лікар, професійна підготовка, професіогенез, ціннісно-смислова сфера, морально-етичні якості, викладання психологічних дисциплін.Abstract
Автор акцентує увагу на особистісному становленні майбутнього лікаря в умовах медичного ВНЗ. Зазначається, що основними засобами реалізації вищезазначеної проблеми є особистісно-зорієнтовані психолого-педагогічні технології, в центрі яких знаходиться унікальна цілісна особистість, яка прагне максимальної реалізації своїх можливостей, відкрита для сприйняття нового досвіду, здатна до усвідомленого і відповідального вибору в різноманітних життєвих ситуаціях. Зауважується, що майбутній лікар повинен мати навички саморегуляції, позитивне емоційне налаштування на здійснення лікувальної діяльності, готовність до професійного й особистісного росту, активність й мобільність при рішенні клінічних задач, значний запас спеціальних психолого-педагогічних знань, а також уміти їх поповнювати, розвивати і творчо застосовувати у професійній діяльності, що досягається в результаті успішної професійної підготовки. Розкриваються змістовно-сутнісні чинники становлення ціннісно- смислової сфери й морально-етичних якостей студентів медичних вишів. Особистісні чинники розглядаються як складові характеристики професіогенезу майбутніх лікарів. Наголошується на необхідності в системній модернізації вищої освіти, оновленні її змісту та технологій, перегляді критеріїв оцінки її якості і результативності. Відтак автор акцентує увагу на необхідності забезпечення і реалізації такої моделі спеціаліста, в якій би інтегрувалися професійні, творчі, духовно-моральні та ділові якості особистості. Стверджується, що вивчення майбутніми лікарями психологічних дисциплін сприятиме становленню їх професійної компетентності й особистісному зростанню.
References
Агличева И. В. Комплексное исследование особенностей
личностной адаптации студентов вуза: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Общая
психология, психология личности, история психологии» /
Ирина Владимировна Агличева. – Ставрополь, 2006. – 26 с.
Бодров В. А. Психология профессиональной пригодности:
Учеб. пособие для вузов. 2 е изд. / В. А. Бодров. – М. : ПЕР
СЭ, 2006. – 511 с.
Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПб. : Питер, 2000. – 512 с.
Ишков А. Д. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности : монография / А. Д. Ишков. – М. :
Издательство АСВ, 2004. – 224 с.
Карпеня Г. В. Преодоление кризиса выбора профессии как
условие развития профессионального самосознания у студентов медицинского колледжа: автореф. дис. на соиск.
учен. степ. канд. психол. наук: спец. 19.00.13 «Психология
развития, акмеология» / Галина Васильевна Карпеня. –
Ростов-на-Дону : ЮФУ, 2007. – 20 с.
Кахно І. В. Діалог у форматі співпраці лікаря з пацієнтом /
І.В. Кахно; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН
України // Актуальні проблеми психології. Екологічна психологія. Збірник наукових праць: [за наук. ред. С. Д. Максименка]. – Житомир, 2015. – Вип. 39. – Т.VII. – С. 104–113.
Кахно І. В. Культура професійного мовлення у фаховій підготовці майбутнього лікаря / І. В. Кахно; Міністерство освіти і науки України ДВНЗ «Прикарпатський національний
університет імені Василя Стефаника». Збірник наукових
праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ, 2014. Вип.19. – Ч.1. – С. 137–143.
Кахно І. В. Мовленнєва культура як складова професійного
становлення майбутнього лікаря-терапевта: дис. на здобуття
наук. ступеня канд. психол. наук: спец.19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Ірина Вікторівна Кахно. – К.,
–170 с.
Митина Л. M. Учитель как личность и как профессионал /
Л.M. Митина. – М. : Дело, 1994. – 216 с.
Уваркіна О. В. Формування комунікативної культури студентів вищих медичних закладів освіти в процесі вивчення
психолого-педагогічних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Олена Василівна Уваркіна; Ін-т
вищ. освіти АПН України. – К., 2003. – 22 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.