Мотивація до навчального процесу студентів-стоматологів у різних системах сучасної освіти
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pКлючові слова:
навчальна мотивація, комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви, кредитно-модульна система навчання.Анотація
Стаття присвячена з’ясуванню стану мотиваційної сфери навчальної діяльності студентів стоматологічного факультету медичного вищого навчального закладу. Констатовано, що, в основному, науковцями досліджуються зміна мотивації студентів до навчання у виші, порівняно з мотивацією до навчання школяра та особливості розвитку навчально-пізнавальної діяльності студентів упродовж різних періодів професійного навчання. Проведено порівняльний аналіз змісту мотивів у студентів, що навчалися за традиційною системою навчання, яка панувала до введення кредитно-модульного оцінювання знань у медичних вишах та після її введення. Аналіз охоплював комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви. Встановлено, що і у студентів, які навчалися за традиційною системою, і у тих, які навчалися в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання переважає середній рівень мотивації за вказаними складовими. Виявлено незначне збільшення рівня навчальної мотивації та мотивів творчої самореалізації у студентів-стоматологів в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання, при цьому незмінним залишилися професійні мотиви. Доведено, що мотивація студентів до навчання стоматологічної справи не настає автоматично із введенням Болонської кредитно-модульної системи навчання. Підкреслено існування психолого-педагогічного завдання формувати у студентів мотивацію до здобуття професійних знань.
Посилання
Підаєв А.В. Болонський процес в Європі / А.В. Підаєв,
В.Г. Передерій. – Одеса : ОДМУ, 2004. – 192 с.
Haug G. Summary and Conclusion. Towards the European
Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna
to Prague / G. Haug, C. Tauch. – 2001. – 5 p.
Левківська Г. П. Адаптація першокурсників в умовах вищого навчального закладу освіти: навчальний посібник /
Г. П. Левківська, В.Є. Сорочинська, В.С. Штифурок . – К.,
– 128 с.
Інтеграція Болонського процесу у вищу медичну освіту /
Д.П. Алeксандрук, В.В. Капечук, М.М. Вацик [та інш.] //
Галицький лікарський вісник. – 2006. – №4. – С.106–108.
Гриценок Л. І. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. І. Гриценок, Л. В. Дзюбко //
Психолінгвістика. Науково-теоретичний збірник ДВНЗ
«Переяслав-Хмельницький» ДПУ ім. Григорія Сковороди. –
– № 4. – С. 33–43.
О ценностно – мотивационной сфере студентов – универсантов /А.А. Реан, Т.В. Андреева, Н.Н. Киреева [и др.] // Ананьевские чтения – 99: Тезисы научно-практической конференции. – СПб.,1999. – C. 122.
Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : навч. посіб. для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. :
ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.
Бугрименко А. Г. Соотношение образа «Я» и внутренней
учебной мотивации студентов : автореф. дис. на соискание
ученой степени канд. психол. наук : спец.19.00.07 /А. Г. Бугрименко; МГУ им. М. В. Ломоносова. – М., 2007. – 24 с.
Панкратов А.Н. Саморегуляция психического здоровья:
Практическое руководство / А.Н. Панкратов. – М. : Институт психотерапии, 2001. – С.233.
Дьяченко М. И. Психология высшей школы : учеб. пособие
для высш. учеб. завед. – [2-е изд., перераб. и доп.] / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Изд-во БГУ, 1981. –
с.
Методика для диагностики учебной мотивации студентов
(А. А. Реан, В. А. Якунин, модификация Н. Ц. Бадмаевой) //
Влияние мотивационного фактора на развитие умственных
способностей : монография/ Н.Ц. Бадмаева. – Улан-Удэ,
– 151 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.