Мотивація до навчального процесу студентів-стоматологів у різних системах сучасної освіти

Автор(и)

  • І.Л. Козова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

навчальна мотивація, комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви, кредитно-модульна система навчання.

Анотація

Стаття присвячена з’ясуванню стану мотиваційної сфери навчальної діяльності студентів стоматологічного факультету медичного вищого навчального закладу. Констатовано, що, в основному, науковцями досліджуються зміна мотивації студентів до навчання у виші, порівняно з мотивацією до навчання школяра та особливості розвитку навчально-пізнавальної діяльності студентів упродовж різних періодів професійного навчання. Проведено порівняльний аналіз змісту мотивів у студентів, що навчалися за традиційною системою навчання, яка панувала до введення кредитно-модульного оцінювання знань у медичних вишах та після її введення. Аналіз охоплював комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви. Встановлено, що і у студентів, які навчалися за традиційною системою, і у тих, які навчалися в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання переважає середній рівень мотивації за вказаними складовими. Виявлено незначне збільшення рівня навчальної мотивації та мотивів творчої самореалізації у студентів-стоматологів в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання, при цьому незмінним залишилися професійні мотиви. Доведено, що мотивація студентів до навчання стоматологічної справи не настає автоматично із введенням Болонської кредитно-модульної системи навчання. Підкреслено існування психолого-педагогічного завдання формувати у студентів мотивацію до здобуття професійних знань.

Посилання

Підаєв А.В. Болонський процес в Європі / А.В. Підаєв,

В.Г. Передерій. – Одеса : ОДМУ, 2004. – 192 с.

Haug G. Summary and Conclusion. Towards the European

Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna

to Prague / G. Haug, C. Tauch. – 2001. – 5 p.

Левківська Г. П. Адаптація першокурсників в умовах вищого навчального закладу освіти: навчальний посібник /

Г. П. Левківська, В.Є. Сорочинська, В.С. Штифурок . – К.,

– 128 с.

Інтеграція Болонського процесу у вищу медичну освіту /

Д.П. Алeксандрук, В.В. Капечук, М.М. Вацик [та інш.] //

Галицький лікарський вісник. – 2006. – №4. – С.106–108.

Гриценок Л. І. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. І. Гриценок, Л. В. Дзюбко //

Психолінгвістика. Науково-теоретичний збірник ДВНЗ

«Переяслав-Хмельницький» ДПУ ім. Григорія Сковороди. –

– № 4. – С. 33–43.

О ценностно – мотивационной сфере студентов – универсантов /А.А. Реан, Т.В. Андреева, Н.Н. Киреева [и др.] // Ананьевские чтения – 99: Тезисы научно-практической конференции. – СПб.,1999. – C. 122.

Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : навч. посіб. для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. :

ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.

Бугрименко А. Г. Соотношение образа «Я» и внутренней

учебной мотивации студентов : автореф. дис. на соискание

ученой степени канд. психол. наук : спец.19.00.07 /А. Г. Бугрименко; МГУ им. М. В. Ломоносова. – М., 2007. – 24 с.

Панкратов А.Н. Саморегуляция психического здоровья:

Практическое руководство / А.Н. Панкратов. – М. : Институт психотерапии, 2001. – С.233.

Дьяченко М. И. Психология высшей школы : учеб. пособие

для высш. учеб. завед. – [2-е изд., перераб. и доп.] / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Изд-во БГУ, 1981. –

с.

Методика для диагностики учебной мотивации студентов

(А. А. Реан, В. А. Якунин, модификация Н. Ц. Бадмаевой) //

Влияние мотивационного фактора на развитие умственных

способностей : монография/ Н.Ц. Бадмаева. – Улан-Удэ,

– 151 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Козова, І. (2019). Мотивація до навчального процесу студентів-стоматологів у різних системах сучасної освіти. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p