Мотивація до навчального процесу студентів-стоматологів у різних системах сучасної освіти
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25pKeywords:
навчальна мотивація, комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви, кредитно-модульна система навчання.Abstract
Стаття присвячена з’ясуванню стану мотиваційної сфери навчальної діяльності студентів стоматологічного факультету медичного вищого навчального закладу. Констатовано, що, в основному, науковцями досліджуються зміна мотивації студентів до навчання у виші, порівняно з мотивацією до навчання школяра та особливості розвитку навчально-пізнавальної діяльності студентів упродовж різних періодів професійного навчання. Проведено порівняльний аналіз змісту мотивів у студентів, що навчалися за традиційною системою навчання, яка панувала до введення кредитно-модульного оцінювання знань у медичних вишах та після її введення. Аналіз охоплював комунікативні мотиви, мотиви уникнення, мотиви престижу, професійні мотиви, мотиви творчої самореалізації, навчально-пізнавальні мотиви, соціальні мотиви. Встановлено, що і у студентів, які навчалися за традиційною системою, і у тих, які навчалися в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання переважає середній рівень мотивації за вказаними складовими. Виявлено незначне збільшення рівня навчальної мотивації та мотивів творчої самореалізації у студентів-стоматологів в умовах Болонської кредитно-модульної системи навчання, при цьому незмінним залишилися професійні мотиви. Доведено, що мотивація студентів до навчання стоматологічної справи не настає автоматично із введенням Болонської кредитно-модульної системи навчання. Підкреслено існування психолого-педагогічного завдання формувати у студентів мотивацію до здобуття професійних знань.
References
Підаєв А.В. Болонський процес в Європі / А.В. Підаєв,
В.Г. Передерій. – Одеса : ОДМУ, 2004. – 192 с.
Haug G. Summary and Conclusion. Towards the European
Higher Education Area: Survey of Main Reforms from Bologna
to Prague / G. Haug, C. Tauch. – 2001. – 5 p.
Левківська Г. П. Адаптація першокурсників в умовах вищого навчального закладу освіти: навчальний посібник /
Г. П. Левківська, В.Є. Сорочинська, В.С. Штифурок . – К.,
– 128 с.
Інтеграція Болонського процесу у вищу медичну освіту /
Д.П. Алeксандрук, В.В. Капечук, М.М. Вацик [та інш.] //
Галицький лікарський вісник. – 2006. – №4. – С.106–108.
Гриценок Л. І. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. І. Гриценок, Л. В. Дзюбко //
Психолінгвістика. Науково-теоретичний збірник ДВНЗ
«Переяслав-Хмельницький» ДПУ ім. Григорія Сковороди. –
– № 4. – С. 33–43.
О ценностно – мотивационной сфере студентов – универсантов /А.А. Реан, Т.В. Андреева, Н.Н. Киреева [и др.] // Ананьевские чтения – 99: Тезисы научно-практической конференции. – СПб.,1999. – C. 122.
Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : навч. посіб. для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. :
ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с.
Бугрименко А. Г. Соотношение образа «Я» и внутренней
учебной мотивации студентов : автореф. дис. на соискание
ученой степени канд. психол. наук : спец.19.00.07 /А. Г. Бугрименко; МГУ им. М. В. Ломоносова. – М., 2007. – 24 с.
Панкратов А.Н. Саморегуляция психического здоровья:
Практическое руководство / А.Н. Панкратов. – М. : Институт психотерапии, 2001. – С.233.
Дьяченко М. И. Психология высшей школы : учеб. пособие
для высш. учеб. завед. – [2-е изд., перераб. и доп.] / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Изд-во БГУ, 1981. –
с.
Методика для диагностики учебной мотивации студентов
(А. А. Реан, В. А. Якунин, модификация Н. Ц. Бадмаевой) //
Влияние мотивационного фактора на развитие умственных
способностей : монография/ Н.Ц. Бадмаева. – Улан-Удэ,
– 151 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.