Способи проведення вільного часу, преферовані гімназистами, та їх родинне середовище

Автор(и)

  • Urszula Solińska

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%25p

Ключові слова:

вільний час, молодь, сім’я, «діти вулиці», мас-медіа.

Анотація

Описано різні способи проведення дозвілля молодими людьми з перспективи педагогіки вільного часу, сім’ї та ресоціалізаційної педагогіки. Автор статті порушує цю проблему з метою пошуку зв’язку між вільночасовою активністю молодих осіб та їх родинним середовищем. Вказано форми проведення вільного часу, преферовані підлітками, за результатами державних та міжнародних досліджень. Описано окремі чинники, що вирішують про вибір даної активності з урахуванням родинних обумовленостей, ширше проаналізовано зв’язок між способами проведення вільного часу молоддю та її родинною ситуацією. Враховано такі чинники: власні прагнення батьків, місце проживання, освіта, матеріальне положення та стиль виховання, з посиланнями на дослідження, проведені на території Польщі. Показано також форми вільночасової активності, які негативно впливають на індивіда та оточення, в якому він функціонує. Зазначено, що в результаті дефектної соціалізації та помилок у вихованні батьків та освітніх закладів молодь може вдаватися до такої активності під час дозвілля, як: приналежність до субкультур, злочинна діяльність, насилля по відношенню до інших чи проституція. Тому в наступній частині статті авторка зосередилася на обговоренні форм допомоги, направлених по відношенню до дітей та молоді, що завдяки своїй діяльності урізноманітнює дозвілля та показує конструктивні способи щодо впорядкування вільного часу. Наприкінці наведено аргументи, що свідчать про вплив сім’ї на спосіб проведення вільного часу.

Посилання

Matyjas B., Czas wolny, w: Encyklopedia XXI wieku, t. I, red.

T. Pilch, Wyd. Żak, Warszawa 2003.

Koseła K., Co o społeczeństwie mówi czas wolny młodzieży?, w:

Młodzież w czasie wolnym. Między przyjemnością a obowiązkami,

red. E. Narkiewicz-Niedbalec, M. Zielińska, Wyd. Adam

Marszałek, Toruń, 2011.

Dragan M, Czas wolny młodzieży gimnazjalnej, w: Formy

spędzania czasu wolnego, red. M. Banach i T.W. Gierat, Wyd.

<>, Kraków, 2013.

Machowska E., Przebywanie on-line w perspektywie spędzania

czasu wolnego przez młodzież, w: Rodzina i dzieci (w) sieci, red.

P. Barańska, Stalowa Wola, 2015.

Malareczka M., Czas wolny jako determinanta kształtowania

się autorytetów rodziców, w: Autorytet: mieć czy być?, red. J.

Zimny, Stalowa Wola, 2015.

Adamczyk B., Wychowawcze aspekty czasu wolnego dorosłego

człowieka, w: Czas wolny młodzieży szkolnej, red. M. Banach, T.

W. Gierat, Wyd. MTM, Levoca, 2010.

Latos A., Czas wolny tarnowskiej młodzieży, Tarnów 2007,

edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/raport_wolny_czas_m_

odzie_y0.pdf, pobrano dnia 13.10.2015.

Martyka A., Czas wolny dzieci we współczesnych polskich

miastach. Wprowadzenie do poszukiwań optymalnych rozwiązań

przestrzennych, «Architektura» 7-A/2012, Zeszyt 29, Wyd.

Politechniki Krakowskiej.

Janowski A., Aspiracje młodzieży szkół średnich, PWN,

Warszawa, 1977.

Komunikat z badań CBOS: Czas wolny Polaków, Warszawa

, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2010/K_133_10.

PDF, pobrano dnia 12.10.2015.

Zawada A., Aspiracje życiowe młodzieży w środowisku kulturowo

zróżnicowanym, Oficyna Wydawnicza «Impuls», KrakówKatowice, 2013.

Puciato D., Szczebak T., Wybrane aspekty zagospodarowania

czasu wolnego u młodzieży z różnychśrodowisk, Zeszyty Naukowe

Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, t. 18,

nr 1/2011.

Zawadzka A., Rodzina jako wartość dla młodzieży gimnazjalnej

i licealnej, w: Rodzina: powołanie – zadania – zagrożenia, red.

J. Zimny, Stalowa Wola, 2014.

Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, Wyd. 2, Warszawa 2008.

Adamczyk B., Predykatory środowiska rodzinnego w procesie

stawania się dzieckiem ulicy w Polsce, Roczniki Pedagogiczne

(41)1, rok 2013.

Wołosewicz M., Wołosewicz I., Psychopedagogiczne uwarunkowania przynależności młodzieży do subkultury skinów,

«Szkice Humanistyczne», t. V., nr 1-2, 2005.

Piotrowski P., Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne. – Warszawa, 2003.

Piatczyc E., Formy animacji czasu wolnego dzieci i młodzieży w

warunkach zagrożenia wykluczeniem społecznym, w: Młodzież

w czasie wolnym. Między przyjemnością a obowiązkami,

red. E. Narkiewicz-Niedbalec, M. Zielińska, Wyd. Adam

Marszałek. – Toruń, 2011.

Dec J., Poradnictwo dla osób z grup marginalizowanych –

streetworking, Studia Poradoznawcze, 2012.

##submission.downloads##

Як цитувати

Solińska, U. (2019). Способи проведення вільного часу, преферовані гімназистами, та їх родинне середовище. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (30). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-30.%p