Варіативні форми дошкільної освіти в інклюзивному просторі

Автор(и)

  • А.И. Ахметзянова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

доступна освіта, діти з обмеженими можливостями здоров’я, варіативні форми дошкільної освіти.

Анотація

Реалізація доступності дошкільної освіти для всіх категорій громадян вирішується за наступними напрямами: доступність дошкільної освіти; розвиток варіативних форм дошкільної освіти; розвиток інклюзивної, інтегративної й спеціальної дошкольної освіти; забезпечення доступності освіти та визначення освітніх маршрутів для дітей з обмеженими можливостями здоров’я та особливими освітніми потребами; психолого-педагогічна підтримка сім’ї – надання допомоги бутькам, які виховують дітей у сім’ї. Загальною ідеологією інклюзивної освіти є толерантність й повага до відмінностей. Тому одним з головних напрямів розвитку інклюзивної освіти є формування толерантного ставлення суспільства до осіб з обмеженими можливостями в розвитку. Варіативність в організації процесів навчання і виховання передбачає наявність варіативного розвивального середовища: необхідних дидактичних посібників, засобів навчання, безбар’єрного середовища, а також варіативної методичної бази навчання та виховання. Особлива увага надається тим дітям, які не відвідують дитячі освітні установи. У зв’язку з цим виникла необхідність в організації варіативних форм дошкільної освіти. Для дітей із важкими і комбінованими порушеннями «Спеціальний федеральний державний стандарт загальної освіти дітей з обмеженими можливостями здоров’я» передбачає індивідуальний «нецензовий» варіант отримання освіти. Він переважно визначається індивідуальними можливостями дитини і здійснюється за індивідуальною освітньою програмою, яка максимально заглиблюється у сферу розвитку знань, умінь, навичок, які необхідні дитині в повсякденному житті.

Посилання

Алехина С.В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании /

С.В. Алехина, М.А. Алексеева, Е.Л. Агафонова // Психологическая наука и образование. – 2011. – № 1.

Артемьева Т.В. Психологическое сопровождение студентов

в инклюзивном пространстве вуза / Т.В. Артемьева // Инклюзивное профессиональное образование: материалы Всероссийской научно-практической конференции, Челябинск,

–22 ноября 2014г. / отв.ред. М.В.Овчинников. – Челябинск: Изд-во Челяб. гос. ун-та, 2015. – С.161–164.

Ахметзянова А.И. Профессиональная подготовка педагогов общего образования и специалистов сопровождения для инклюзивного образования в Казанском федеральном университете /

А.И. Ахметзянова // Международный диалог: Инклюзия через всю жизнь. Материалы международного образовательного

форума. 28-29 ноября, 2013.– М.: Вузовская книга. – С.9–13.

Ахметзянова А.И. Подготовка педагогических кадров для

реализации инклюзивного образования инвалидов и лиц с

ограниченными возможностями здоровья в Казанском федеральном университете / А.И. Ахметзянова // Инклюзивное

образование – доступное образование – безбарьерная среда:

материалы второй международной научно-практической

конференции, г. Якутск, июнь 2014 г. / [отв. ред. Е. И. Михайлова, д.п.н. ; редкол.: М.П.Федоров, к.п.н. и др.]. –

Якутск: Издательский дом СВФУ, 2014. – С.227–231.

Ахметзянова А.И. Организация инклюзивного образования

лиц с ограниченными возможностями здоровья в Казанском

федеральном университете / А.И. Ахметзянова // Образование и саморазвитие. – 2014. – № 2 (40). – С. 208–212.

Твардовская А.А. К вопросу о развитии инклюзивного образования в Республике Татарстан / А.А. Твардовская //

Сб. материалов Международного образовательного форума

«Международный диалог: инклюзия через всю жизнь» (28–

ноября 2013г.). – М.: Вузовская книга, 2013. – С.200–203.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ахметзянова, А. (2019). Варіативні форми дошкільної освіти в інклюзивному просторі. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p