Варіативні форми дошкільної освіти в інклюзивному просторі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
доступна освіта, діти з обмеженими можливостями здоров’я, варіативні форми дошкільної освіти.Abstract
Реалізація доступності дошкільної освіти для всіх категорій громадян вирішується за наступними напрямами: доступність дошкільної освіти; розвиток варіативних форм дошкільної освіти; розвиток інклюзивної, інтегративної й спеціальної дошкольної освіти; забезпечення доступності освіти та визначення освітніх маршрутів для дітей з обмеженими можливостями здоров’я та особливими освітніми потребами; психолого-педагогічна підтримка сім’ї – надання допомоги бутькам, які виховують дітей у сім’ї. Загальною ідеологією інклюзивної освіти є толерантність й повага до відмінностей. Тому одним з головних напрямів розвитку інклюзивної освіти є формування толерантного ставлення суспільства до осіб з обмеженими можливостями в розвитку. Варіативність в організації процесів навчання і виховання передбачає наявність варіативного розвивального середовища: необхідних дидактичних посібників, засобів навчання, безбар’єрного середовища, а також варіативної методичної бази навчання та виховання. Особлива увага надається тим дітям, які не відвідують дитячі освітні установи. У зв’язку з цим виникла необхідність в організації варіативних форм дошкільної освіти. Для дітей із важкими і комбінованими порушеннями «Спеціальний федеральний державний стандарт загальної освіти дітей з обмеженими можливостями здоров’я» передбачає індивідуальний «нецензовий» варіант отримання освіти. Він переважно визначається індивідуальними можливостями дитини і здійснюється за індивідуальною освітньою програмою, яка максимально заглиблюється у сферу розвитку знань, умінь, навичок, які необхідні дитині в повсякденному житті.
References
Алехина С.В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании /
С.В. Алехина, М.А. Алексеева, Е.Л. Агафонова // Психологическая наука и образование. – 2011. – № 1.
Артемьева Т.В. Психологическое сопровождение студентов
в инклюзивном пространстве вуза / Т.В. Артемьева // Инклюзивное профессиональное образование: материалы Всероссийской научно-практической конференции, Челябинск,
–22 ноября 2014г. / отв.ред. М.В.Овчинников. – Челябинск: Изд-во Челяб. гос. ун-та, 2015. – С.161–164.
Ахметзянова А.И. Профессиональная подготовка педагогов общего образования и специалистов сопровождения для инклюзивного образования в Казанском федеральном университете /
А.И. Ахметзянова // Международный диалог: Инклюзия через всю жизнь. Материалы международного образовательного
форума. 28-29 ноября, 2013.– М.: Вузовская книга. – С.9–13.
Ахметзянова А.И. Подготовка педагогических кадров для
реализации инклюзивного образования инвалидов и лиц с
ограниченными возможностями здоровья в Казанском федеральном университете / А.И. Ахметзянова // Инклюзивное
образование – доступное образование – безбарьерная среда:
материалы второй международной научно-практической
конференции, г. Якутск, июнь 2014 г. / [отв. ред. Е. И. Михайлова, д.п.н. ; редкол.: М.П.Федоров, к.п.н. и др.]. –
Якутск: Издательский дом СВФУ, 2014. – С.227–231.
Ахметзянова А.И. Организация инклюзивного образования
лиц с ограниченными возможностями здоровья в Казанском
федеральном университете / А.И. Ахметзянова // Образование и саморазвитие. – 2014. – № 2 (40). – С. 208–212.
Твардовская А.А. К вопросу о развитии инклюзивного образования в Республике Татарстан / А.А. Твардовская //
Сб. материалов Международного образовательного форума
«Международный диалог: инклюзия через всю жизнь» (28–
ноября 2013г.). – М.: Вузовская книга, 2013. – С.200–203.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.