Гендерно-орієнтований тренінг психолого-педагогічного спрямування як метод формування професійної компетентності майбутніх лікарів

Автор(и)

  • Л.А. Любіна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

гендерно-орієнтований тренінг, професійна компетентність майбутнього лікаря, асертивна особистість, психолого-педагогічні технології

Анотація

У статті акцентується увага на ефективності використання активних методів навчання, зокрема тренінгових технологій психолого-педагогічного спрямування як ефективного засобу формування професійної компетентності майбутніх лікарів у процесі їх професійного навчання у вищих медичних навчальних закладах. Запропонована психолого-педагогічна модель тренінгової програми розглядає процес розвитку особистості професійно компетентного фахівця з медицини як послідовність виконання професійно-орієнтованих завдань з точки зору гендерної проблематики. Автором розкрито особливості побудови гендерно-орієнтованої тренінгової програми, яка спрямована на розвиток і формування особистісних компонентів професійної компетентності майбутніх лікарів: ціннісно-мотиваційного, комунікативного, поведінкового, рефлексивно-творчого. Охарактеризовано змістовне наповнення тренінгу, наведено форми та методи групової роботи зі студентами-медиками. Обґрунтовано актуальність урахування гендерного аспекту в побудові тренінгової програми та проведенні групових занять із майбутніми фахівцями з медицини, що сприяє розвитку гендерної чутливості в студентів, формує їхній гендерний світогляд та навички рівноправного співробітництва. За результатами проведення гендерно-орієнтованого тренінгу та узагальнення досвіду його впровадження в навчальний процес із студентами медичного університету автором доведено результативність запропонованих методів групової роботи для розвитку визначених компонентів професійної компетентності у майбутніх лікарів.

Посилання

Вашков И.В. Основы технологи групового тренинга. Психотехники : Учебное пособие / И.В.Вашков. – M. : Изд-вo

«Oсь»-89, 2000. – 224 с.

Eвтиков О. В. Практика психологического тренинга /

O. В. Евтиков. – СПб. : Речь, 2004. – 256 с.

Максименко С. Д. Психологічні чинники розвиваючого навчання в різних освітніх системах : навч. посіб. / За ред.

С. Д. Макси менка. – К., 2000. – 272 с.

Монина Г.В. Коммуникативный тренинг (педагоги, психологи, родители) / Г.В.Монина, Е.К. Лютова-Робертс. – СПб. :

«Речь», 2005. – 224 с.

Практикум по гендерной психологии / Под ред. И. С. Kлеценой. – СПб. : Питер, 2003. – 479 с.

Сидоренко Е.В. Тренинг коммуникативной компетентности

в деловом взаимодействии / E. В. Сидоренкo. – СПб. : «Речь»,

– 208 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Любіна, Л. (2019). Гендерно-орієнтований тренінг психолого-педагогічного спрямування як метод формування професійної компетентності майбутніх лікарів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p