Гендерно-орієнтований тренінг психолого-педагогічного спрямування як метод формування професійної компетентності майбутніх лікарів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pКлючові слова:
гендерно-орієнтований тренінг, професійна компетентність майбутнього лікаря, асертивна особистість, психолого-педагогічні технологіїАнотація
У статті акцентується увага на ефективності використання активних методів навчання, зокрема тренінгових технологій психолого-педагогічного спрямування як ефективного засобу формування професійної компетентності майбутніх лікарів у процесі їх професійного навчання у вищих медичних навчальних закладах. Запропонована психолого-педагогічна модель тренінгової програми розглядає процес розвитку особистості професійно компетентного фахівця з медицини як послідовність виконання професійно-орієнтованих завдань з точки зору гендерної проблематики. Автором розкрито особливості побудови гендерно-орієнтованої тренінгової програми, яка спрямована на розвиток і формування особистісних компонентів професійної компетентності майбутніх лікарів: ціннісно-мотиваційного, комунікативного, поведінкового, рефлексивно-творчого. Охарактеризовано змістовне наповнення тренінгу, наведено форми та методи групової роботи зі студентами-медиками. Обґрунтовано актуальність урахування гендерного аспекту в побудові тренінгової програми та проведенні групових занять із майбутніми фахівцями з медицини, що сприяє розвитку гендерної чутливості в студентів, формує їхній гендерний світогляд та навички рівноправного співробітництва. За результатами проведення гендерно-орієнтованого тренінгу та узагальнення досвіду його впровадження в навчальний процес із студентами медичного університету автором доведено результативність запропонованих методів групової роботи для розвитку визначених компонентів професійної компетентності у майбутніх лікарів.
Посилання
Вашков И.В. Основы технологи групового тренинга. Психотехники : Учебное пособие / И.В.Вашков. – M. : Изд-вo
«Oсь»-89, 2000. – 224 с.
Eвтиков О. В. Практика психологического тренинга /
O. В. Евтиков. – СПб. : Речь, 2004. – 256 с.
Максименко С. Д. Психологічні чинники розвиваючого навчання в різних освітніх системах : навч. посіб. / За ред.
С. Д. Макси менка. – К., 2000. – 272 с.
Монина Г.В. Коммуникативный тренинг (педагоги, психологи, родители) / Г.В.Монина, Е.К. Лютова-Робертс. – СПб. :
«Речь», 2005. – 224 с.
Практикум по гендерной психологии / Под ред. И. С. Kлеценой. – СПб. : Питер, 2003. – 479 с.
Сидоренко Е.В. Тренинг коммуникативной компетентности
в деловом взаимодействии / E. В. Сидоренкo. – СПб. : «Речь»,
– 208 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.