Діалогічний підхід у системі фахової підготовки майбутніх психологів

Автор(и)

  • М.М. Тесленко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

діалогічний підхід, психологічна компетентність, професійний саморозвиток, якісна освіта, інтерактивне навчання.

Анотація

У статті проаналізовано та обґрунтовано значення діалогічного підходу як головної умови якісної професійної підготовки майбутнього психолога в системі вищої школи. Виокремлено чинники ефективності діалогічних комунікативних практик у вищій школі. Автором зазначено, що сьогодні безліч складних проблем у різних сферах людської діяльності неможливо вирішити без залучення фахівців-психологів, тому все більш актуальною стає проблема якості їх професійної підготовки. Наголошено, саме поліпшення якості освіти є одним із головних завдань сучасної політики в галузі освіти, національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави. Аргументовано доцільність застосування діалогічного підходу у вищій школі з метою свідомого розвитку та вдосконалення професійної компетентності майбутніх психологів. Проаналізовано науково-теоретичні закономірності та особливості побудови діалогічного підходу в психології. Зроблено узагальнення наукових уявлень щодо діалогічної взаємодії в освітньому просторі вищої школи. Розкривається роль діалогічного навчання у спільній продуктивній діяльності суб’єктів освітнього процесу для формування професійної свідомості майбутніхпсихологів. Розглянуто можливість формування фахової компетентності майбутніх психологів на основі інтерактивних методів навчання. Здійснено аналіз труднощів, що перешкоджають ефективному застосуванню інтерактивних методів у вищій школі. Виокремлено чинники успішного формування діалогічної компетентності майбутніх психологів.

Посилання

Бахтин М.М. Человек в мире слова / М.М. Бахтин. – М. : Издательство Российского открытого университета, 1995. – 140 с.

Дьяконов Г.В. Психология диалога: теоретико-методологическое исследование / Г.В. Дьяконов. – Кировоград : РВЦ

КГПУ им. Винниченко, 2006. – 696 с.

Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях

освітнього простору / В. Г. Кремень. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 520 с.

Ляудис В.Я. Методика преподавания психологии / В.Я. Ляудис. – М. : Питер, 2008. – 192 с.

Пометун О.І. Інтерактивні технології навчання: теорія,

практика, досвід / О.І. Пометун, Л. Пироженко. – К. : АПН,

– 135 с.

Слюсаревський М. Проблеми якості освіти: соціально-психологічний контекст / Микола Слюсаревський // Соц. психологія. – 2007. – № 1. – С. 79–88.

Смирнов А.Н. Особенности условий подготовки практических психологов в зависимости от их профессиональной специализации: дис. … канд. пед. наук : 19.00.07 / Андрей Николаевич Смирнов. – Нижний Новгород, 2006. – 179 с.

Тесленко М.М. Формування пізнавальної самостійності студентів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / Марина Миколаївна

Тесленко. – Х., 2013. – 234 с.

Шевченко Н.Ф. Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти: дис. ... доктора

психол. наук: 19.00.07 / Наталія Федорівна Шевченко. – К.,

– 331 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Тесленко, М. (2019). Діалогічний підхід у системі фахової підготовки майбутніх психологів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p