Діалогічний підхід у системі фахової підготовки майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25pKeywords:
діалогічний підхід, психологічна компетентність, професійний саморозвиток, якісна освіта, інтерактивне навчання.Abstract
У статті проаналізовано та обґрунтовано значення діалогічного підходу як головної умови якісної професійної підготовки майбутнього психолога в системі вищої школи. Виокремлено чинники ефективності діалогічних комунікативних практик у вищій школі. Автором зазначено, що сьогодні безліч складних проблем у різних сферах людської діяльності неможливо вирішити без залучення фахівців-психологів, тому все більш актуальною стає проблема якості їх професійної підготовки. Наголошено, саме поліпшення якості освіти є одним із головних завдань сучасної політики в галузі освіти, національним пріоритетом і передумовою національної безпеки держави. Аргументовано доцільність застосування діалогічного підходу у вищій школі з метою свідомого розвитку та вдосконалення професійної компетентності майбутніх психологів. Проаналізовано науково-теоретичні закономірності та особливості побудови діалогічного підходу в психології. Зроблено узагальнення наукових уявлень щодо діалогічної взаємодії в освітньому просторі вищої школи. Розкривається роль діалогічного навчання у спільній продуктивній діяльності суб’єктів освітнього процесу для формування професійної свідомості майбутніхпсихологів. Розглянуто можливість формування фахової компетентності майбутніх психологів на основі інтерактивних методів навчання. Здійснено аналіз труднощів, що перешкоджають ефективному застосуванню інтерактивних методів у вищій школі. Виокремлено чинники успішного формування діалогічної компетентності майбутніх психологів.
References
Бахтин М.М. Человек в мире слова / М.М. Бахтин. – М. : Издательство Российского открытого университета, 1995. – 140 с.
Дьяконов Г.В. Психология диалога: теоретико-методологическое исследование / Г.В. Дьяконов. – Кировоград : РВЦ
КГПУ им. Винниченко, 2006. – 696 с.
Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях
освітнього простору / В. Г. Кремень. – К. : Педагогічна думка, 2009. – 520 с.
Ляудис В.Я. Методика преподавания психологии / В.Я. Ляудис. – М. : Питер, 2008. – 192 с.
Пометун О.І. Інтерактивні технології навчання: теорія,
практика, досвід / О.І. Пометун, Л. Пироженко. – К. : АПН,
– 135 с.
Слюсаревський М. Проблеми якості освіти: соціально-психологічний контекст / Микола Слюсаревський // Соц. психологія. – 2007. – № 1. – С. 79–88.
Смирнов А.Н. Особенности условий подготовки практических психологов в зависимости от их профессиональной специализации: дис. … канд. пед. наук : 19.00.07 / Андрей Николаевич Смирнов. – Нижний Новгород, 2006. – 179 с.
Тесленко М.М. Формування пізнавальної самостійності студентів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / Марина Миколаївна
Тесленко. – Х., 2013. – 234 с.
Шевченко Н.Ф. Формування професійної свідомості практичних психологів у системі вищої освіти: дис. ... доктора
психол. наук: 19.00.07 / Наталія Федорівна Шевченко. – К.,
– 331 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.