Практика освітньої діяльності щодо розвитку професійної спостережливості майбутніх педагогів

Автор(и)

  • Н.Ю. Цибуляк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

спостережливість, професійно важливі якості, майбутні вихователі дошкільних навчальних закладів, психологічні особливості, педагогічна діяльність, фахова підготовка, освітня діяльність, психолого-педагогічні умови.

Анотація

Розкрито сутність і значення спостережливості як професійно важливої якості майбутніх педагогів на прикладі майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Схарактеризовано психологічні особливості прояву професійної спостережливості майбутніх вихователів, які свідчать про невідповідність рівня її розвитку тим вимогам, що висуваються до особистості майбутнього педагога. Виявлено психолого-педагогічні умови розвитку професійної спостережливості у процесі фахової підготовки майбутніх вихователів: спрямованість змісту навчальних дисциплін і виробничих практик на розвиток спостережливості, використання для цього різних методів і форм організації навчання, сформованість у майбутніх вихователів професійних мотивів фахової підготовки, професійно-педагогічних ціннісних орієнтацій та адекватних і глибоких уявлень щодо сутності та специфіки спостережливості вихователя, розвиненість у студентів адекватної самооцінки спостережливості як професійно важливої якості, здатності до рефлексії та емпатії. Представлено психодіагностичний інструментарій виявлення якості забезпечення психолого-педагогічних умов розвитку професійної спостережливості майбутніх фахівців у практиці освітньої діяльності. Наведено дані емпіричного дослідження, які свідчать про відсутність цілеспрямованого розвитку цієї якості. Зроблено висновок щодо необхідності активізації розвитку професійної спостережливості майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів у професій фахової підготовки до педагогічної діяльності.

Посилання

Психологія праці та професійної підготовки особистості :

[навч. посіб.] / Г. О. Балл [та ін.] ; [ред. П.С. Перепелиця,

В.В. Рибалка] ; АПН України, Ін-т педагогіки і психології

професійної освіти. – Хмельницький : Універ, 2001. – 330 с.

Цибуляк Н. Психологічні особливості прояву спостережливості майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів / Н. Цибуляк // Педагогіка і психологія професійної

освіти : [наук.-метод. журнал] / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України та ін. ; [голов. ред. Н. Г. Ничкало]. –

– № 4. – С. 194–202.

##submission.downloads##

Як цитувати

Цибуляк, Н. (2019). Практика освітньої діяльності щодо розвитку професійної спостережливості майбутніх педагогів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p