Психологічні особливості формування позитивної навчальної мотивації студентів

Автор(и)

  • Б.Я. Дмитришин

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25p

Ключові слова:

навчальна мотивація, рівні навчальної мотивації, мотиви, предмет, класифікація, дисципліни.

Анотація

У статті проведено аналіз наукових досліджень з питань пошуку та відбору пріоритетних мотивів, визначення оптимальної структури мотиваційної сфери студента та викладача; мотивів вступу до вищого навчального закладу, джерел мотивації, стійкості навчальної мотивації студента, мотивації педагогічної діяльності викладача. Детально розглянуто проблему недостатньої мотивації студентів медичної психології до навчання. Проаналізовано структуру мотивів, охарактеризовано різні рівні навчальної мотивації студентів. Доведено, що в основі формування позитивної мотивації до отримання фахових знань студентів лежать дві основні мотиваційні складові – мотивація студента до оволодіння знаннями та мотивація педагогічної діяльності викладача. Встановлено, що деякі студенти медико-психологічного факультету мають недостатню мотивацію на оволодіння фаховими знаннями та вміннями, готові ігнорувати непрофільні предмети. Подано шляхи підвищення навчальної мотивації студентів до вивчення «непрофільної» дисципліни педіатрії. Доведено, що система підвищення мотивації до навчання ґрунтується на систематичній роботі викладачів кафедри з покращення рівня фахової та педагогічної кваліфікації, ширшого залучення студентів до наукової роботи з подальшою презентацією своїх результатів, а також роботи і навчання в позаурочний час під контролем викладача з об’єктивним оцінюванням набутих знань та умінь. Саме тісна співпраця викладача і студента в аудиторній та позааудиторній роботі, високий фаховий рівень викладання з використанням інноваційних методів навчання складають резерв для підвищення мотивації студентів до навчання.

Посилання

Вершинська О. Б. Проблеми формування навчальної мотивації студентів ВНЗ / О. Б. Вершинська. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tme.umo.edu.ua/docs/Dod/1_2010/ VERSHYNSKA.pdf.

Гавриленко О. Формування мотивації до професійної діяльності з застосуванням ІКТ / О. Гавриленко // Витоки

педагогічної майстерності. – Вип. 10 – Полтава, 2012. –

с.

Гилюн О. В. Освітні мотивації студентської молоді / О. В. Гилюн // Грані: наук.-теорет. і громад.-політ. альманах / Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара; Центр соц.-політ. досл. –

Д., – 2012. – № 1 (81). – С. 102–104.

Дзюбко Л. Мотивація навчальної діяльності як психолого-педагогічна проблема / Л. Дзюбко, Л. Гриценюк //

Психолінгвістика. – 2009. – Вип. 4. – С. 33–43 : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/

psling_2009_4_5.pdf.

Колесник Ю. М. Якість підготовки фахівців – головна складова Болонського процесу / Ю. М. Колесник, Ю. М. Нерянов,

В. М. Компанієць // Медична освіта. –2011. – № 2. – С. 71–

Михайличенко В. Є. Роль мотивації навчально-пізнавальної діяльності у формуванні професійної спрямованості студентів / В. Є. Михайличенко, В. В. Полянська // Педагогіка

формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній

школах: зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. – Запоріжжя, –

– Вип.17 (70). – С. 320–327.

Онуфрієва Л. А. Дослідження теоретичних основ мотивації професійної діяльності педагога / Л. А. Онуфрієва,

С. О. Ренке // Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць

Кам’янець-Подільського національного університету імені

Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН

України / За ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Вип.

– Кам’янець-Подільський : Аксіома, – 2011. – С. 196–

Пантелеймоненко Ю. А. Педагогічні умови розвитку у

студентів мотивації навчання / Ю. А. Пантелеймоненко,

І. С. Тодорова. – 2012. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://dspace.uccu.org.ua/ handle/123456789/531.

Панчишин С. Конкурентоспроможність робочої сили у відкритій господарській системі України / С. Панчишин, О. Сахарська // Вісник Львівського університету. Серія екон. –

– Вип. 41. – С. 3–7.

Підгородецька В. М. Проблема формування мотивації навчальної діяльності студентів / В. М. Підгородецька //

Научный прогресс на рубеже тысячелетий: материалы

II международной научно-практической конференции,

-15 июня 2007 г. – Днепропетровск : Наука и образование. –

– Т. 9. – С. 23–26.

Черняк Н. О. Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ / Н. О. Черняк. – 2013. [Електронний ресурс].

Режим доступу: http://repo.uipa.edu.ua/jspui/bitstream/

/2618/1/Черняк.pdf.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дмитришин, Б. (2019). Психологічні особливості формування позитивної навчальної мотивації студентів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (27). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%p