Формування субсфери Я-соціальне у юнацькому віці засобами гештальт-терапії

Автор(и)

  • О.О. Прокоф’єва
  • А.Г. Мартинюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25p

Ключові слова:

формування, субсфера, Я-соціальне, юнаки, соціалізація, ідентифікація, мотив, механізми, Я-образ.

Анотація

Проаналізувавши детермінанти формування Я-соціального у юнацькому віці, зроблено висновок, що процес формування Я-соціального у соціальному середовищі та практичній діяльності – це складний системний процес, що характеризується взаємодією процесів особистісного розвитку, професіоналізації, соціалізації, міжособистісної комунікації та професійної взаємодії. Досліджено основні наукові роботи вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно проблеми формування Я-соціального у юнацькому віці, зроблено висновок, що зазначена проблема недостатньо досліджена у науковій літературі. Досліджено професійний компонент Я-соціального у юнаків за допомогою двох методик «Вивчення мотивації навчання у ВНЗ» (Л.А.Головей, Е.Ф.Рибалко), «Мотиви вибору професії» (Р.В. Овчарова). На основі отриманих результатів зроблено висновок, що основним домінуючим мотивом вибору юнаками професії є внутрішній соціально значущий мотив. Проаналізувавши отримані результати по першій методиці, ми зробили висновок, що студенти живуть одним днем, що працевлаштування для сучасного студента не є першочерговою життєвою проблемою. Проаналізувавши другу методику, ми зробили висновок, що юнаки орієнтовані на здобуття диплому при формальному засвоєнні знань. Ми прийшли до висновку, що дослідження показало нам можливі напрямки роботи в даній темі, оскільки, проаналізувавши показники, які були отримані у ході дослідження, ми бачимо, що проблема являється актуальною, по-перше, через її маловивченість, по-друге – відсутність наукових досліджень з питання формування Я-соціального засобами гештальт-терапії.

Посилання

Анциферова Л.И. Розвиток Я-концепції й виховання /

Л.И. Анциферова. – М., 2006. – 348 с.

Берн Є. Игры, в которые играют люди. Люди, которые играют в игры / Є. Берн. – СПб. : Университетская книга, 2007. –

с.

Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психодиагностике /

Л.Ф. Бурлачук., С.М. Морозов. – С.-Петербург, 2007. – 528 с.

Горностай П. П. Творчество как форма освоения и переживания времени личности/ П.П. Горностай // Психология личности и время жизни человека. – Черновцы : ЧГУ, 2001. –

с.

Кон И. С. Открытие «Я» / И.С. Кон.– М. : Политиздат,

– 264 с.

Семиченко В. А. Психологія особистості / В.А. Семиченко. –

К. : Видавець Єшке О.М., 2001. – 427 с.

Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин. – М. :

МГУ, 2003. –284 с.

Патаки Ф. Некоторые когнитивные аспекты Я-образа. Психологические исследования познавательных процессов и

личности / Ф.М. Патаки. – М ., 1983. – 56 с.

Перлз Ф. Опыты психологии самопознания / Ф.М. Перлз. –

Чеснокова И. И. Психологическое исследование самосознания / И.И. Чеснокова // Вопросы психологии. – 1984. – №5.

Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл., Д. Зиглер. – С.-Пб.

– 606 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Прокоф’єва, О., & Мартинюк, А. (2019). Формування субсфери Я-соціальне у юнацькому віці засобами гештальт-терапії. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (27). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%p