Формування субсфери Я-соціальне у юнацькому віці засобами гештальт-терапії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25pKeywords:
формування, субсфера, Я-соціальне, юнаки, соціалізація, ідентифікація, мотив, механізми, Я-образ.Abstract
Проаналізувавши детермінанти формування Я-соціального у юнацькому віці, зроблено висновок, що процес формування Я-соціального у соціальному середовищі та практичній діяльності – це складний системний процес, що характеризується взаємодією процесів особистісного розвитку, професіоналізації, соціалізації, міжособистісної комунікації та професійної взаємодії. Досліджено основні наукові роботи вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно проблеми формування Я-соціального у юнацькому віці, зроблено висновок, що зазначена проблема недостатньо досліджена у науковій літературі. Досліджено професійний компонент Я-соціального у юнаків за допомогою двох методик «Вивчення мотивації навчання у ВНЗ» (Л.А.Головей, Е.Ф.Рибалко), «Мотиви вибору професії» (Р.В. Овчарова). На основі отриманих результатів зроблено висновок, що основним домінуючим мотивом вибору юнаками професії є внутрішній соціально значущий мотив. Проаналізувавши отримані результати по першій методиці, ми зробили висновок, що студенти живуть одним днем, що працевлаштування для сучасного студента не є першочерговою життєвою проблемою. Проаналізувавши другу методику, ми зробили висновок, що юнаки орієнтовані на здобуття диплому при формальному засвоєнні знань. Ми прийшли до висновку, що дослідження показало нам можливі напрямки роботи в даній темі, оскільки, проаналізувавши показники, які були отримані у ході дослідження, ми бачимо, що проблема являється актуальною, по-перше, через її маловивченість, по-друге – відсутність наукових досліджень з питання формування Я-соціального засобами гештальт-терапії.
References
Анциферова Л.И. Розвиток Я-концепції й виховання /
Л.И. Анциферова. – М., 2006. – 348 с.
Берн Є. Игры, в которые играют люди. Люди, которые играют в игры / Є. Берн. – СПб. : Университетская книга, 2007. –
с.
Бурлачук Л. Ф. Словарь-справочник по психодиагностике /
Л.Ф. Бурлачук., С.М. Морозов. – С.-Петербург, 2007. – 528 с.
Горностай П. П. Творчество как форма освоения и переживания времени личности/ П.П. Горностай // Психология личности и время жизни человека. – Черновцы : ЧГУ, 2001. –
с.
Кон И. С. Открытие «Я» / И.С. Кон.– М. : Политиздат,
– 264 с.
Семиченко В. А. Психологія особистості / В.А. Семиченко. –
К. : Видавець Єшке О.М., 2001. – 427 с.
Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин. – М. :
МГУ, 2003. –284 с.
Патаки Ф. Некоторые когнитивные аспекты Я-образа. Психологические исследования познавательных процессов и
личности / Ф.М. Патаки. – М ., 1983. – 56 с.
Перлз Ф. Опыты психологии самопознания / Ф.М. Перлз. –
Чеснокова И. И. Психологическое исследование самосознания / И.И. Чеснокова // Вопросы психологии. – 1984. – №5.
Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл., Д. Зиглер. – С.-Пб.
– 606 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.