Порівняльний аналіз результатів апробації комплексної психологічної програми регуляції самовизначення особистості

Автор(и)

  • Ю.В. Дроздова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Ключові слова:

апробація, психологічна програма, розвиток, само- визначення, першокурсники, випускники, торговельне підприємництво.

Анотація

У статті представлено порівняльний аналіз результатів апробації комплексної психологічної програми регуляції самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва. Стосовно розвитку професійного самовизначення у торговельно-підприємницькій сфері діяльності, то у прямій постановці психологічні умови розвитку самовизначення майбутніх фахівців не вивчались, що зумовило актуальність дослідження і необхідність розробки та апробації психологічної програми розвитку. Отже, практична значущість і недостатня розробленість проблеми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва психологічними засобами зумовили вибір наукового дослідження. У підсумку, за результатами порівняльного аналізу обох експериментальних і контрольних груп випускників і першокурсників зроблено висновки, за якими визначено загальні закономірності, які полягають у тому, що у другому обстеженні випускників і першокурсників зафіксовано істотні позитивні зміни у порівнянні з фоновими і контрольними даними. З’ясовано, що ці позитивні зміни відбуваються за рахунок суттєвого зниження низького рівня емоційно-вольового компонента, що свідчить про ефективність застосування комплексної психологічної програми регуляції емоційно-вольового компонента самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва. Водночас зроблено висновок щодо особливостей результатів порівняльного аналізу контрольних груп, який виявляється тим, що у випускників показник високого рівня емоційно-вольового компонента суттєво перевищує аналогічні дані першокурсників, а низький його рівень майже вдвічі нижчий у першокурсників в першому і другому обстеженнях. Але наявність низького рівня у третини першокурсників і шостої частини випускників свідчить про труднощі самовизначення у першокурсників і випускників, що є показанням до застосування психологічної програми розвитку самовизначення в процесі професійного навчання.

Посилання

Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания /

Б.Г. Ананьев. – М. : Наука, 1997. – 380 с.

Бодров В.А. Психология профессиональной пригодности /

В. А. Бодров. – М., ПЕРСЭ, 2001. – 511 с.

Карамушка Л.М. Психологія підготовки майбутніх менеджерів до управління змінами в організації : могографія /

Л.М. Карамушка, М.В. Москальов. – К. – Львів : Сполом,

– 216 с.

Карамушка Л.М. Мотивація підприємницької діяльності : монографія / Л.М. Карамушка, Н.Ю. Худякова. – К. –

Львів : Сполом, 2011. – 208 с.

Клименко В.В. Психофізіологічні механізми праксису людини: монографія / В.В. Клименко. – К. : Видавничий Дім

«Слово», 2013. – 640 с.

Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов.– Ростов-на-Дону: Феникс, 1996. – 512 с.

Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності: Підручник для

студентів вищ. навч. закладів / М.С. Корольчук. – К. : Ельга;

Ніка-Центр, 2012. – 400 с.

Крайнюк В.М. Психологія стересостійкості / В.М. Крайнюк. – К. : Ніка-центр, 2009. – 406 с.

Максименко С. Д. Метод дослідження особистості /

С. Д. Максименко // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. – №7. – С. 1–8.

Максименко С.Д. Про предмет економічної психології та її

місце в системі підготовки фахівців в Україні / С.Д. Максименко, Л.М. Карамушка, О.В. Креденцер // Актуальні проблеми психології. Том 1: Економічна психологія. Організаційна психологія. Соціальна психологія : зб. наукових праць

Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / за ред.

С.Д. Максименко, Л.М. Карамушка. – К. : Міленіум, 2003. –

Вип. 11. – С. 3-9.

Миронець С.М. Негативні психічні стани рятувальників в

умови виникнення надзвичайних ситуацій : монографія /

С.М. Миронець, О.В. Тімченко. – Київ: «Видавництво» «Август Трейд» 2007. – 168 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дроздова, Ю. (2019). Порівняльний аналіз результатів апробації комплексної психологічної програми регуляції самовизначення особистості. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p