Психологічні умови підготовки студентів технічних університетів до майбутньої професійно-управлінської діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pКлючові слова:
когнітивно-поведінковий підхід, компетенція, технічний університет, професійно-управлінська діяльність, навчальний курс, лекція, практичне заняття, психологічні умови, психологічна готовність, самоефективність.Анотація
Психологічними умовами підготовки студентів технічних університетів до майбутньої професійно-управлінської діяльності виступає такий навчальний курс, який забезпечує поетапне оволодіння теоретичними знаннями,практичними вміннями та навичками, необхідними для формування в студентів високого рівня особистісної самоефективності, а також навчальної самоефективності, навчально-професійної самоефективності, а також самоефективності у професійно-управлінській діяльності. В основу даного навчального курсу було покладено авторську концепцію психологічної підготовки, яка представляє собою поетапне оволодіння студентами компетенціями, що необхідні для майбутньої професійно-управлінської діяльності. Поняття «компетенція» розглядається як ознака готовності до застосування вмінь та навичок у певній діяльності. Рівень самоефективності є якісною характеристикою рівня розвитку компетенції. В основу розуміння структури «компетенції» було покладено когнітивно-поведінковий підхід, згідно якого компетенція представляє собою взаємовплив таких компонентів: знання (когніції, думки, переконання), емоційна оцінка ситуації (емоційне ставлення, мотивація) та поведінка (дії, уміння, навички). Обґрунтовано доцільність застосування когнітивно-поведінкового методу в роботі зі студентами, в процесі їх психологічної підготовки до професійно-управлінської діяльності. Розкрито зміст лекцій та практичних занять. Лекції спрямовані на оволодіння студентами теоретичними знаннями з когнітивно-поведінкового підходу, як підходу, що вивчає поведінку людини, яка сприятиме покращенню знань про себе, свої можливості у навчальній, навчально-професійній, професійній та управлінській діяльності.
Посилання
Бандура А. Теория социального научения / А. Бандура. –
СПб.: Евразия, 2000. – 320с.
Бек А. Когнитивная психотерапия расстройств личности /
А. Бек, А.Фримен. – СПб.: Питер, 2002. – 257 с.
Бондар С. Компетентність особистості інтегрований компонент навчальних досягнень учнів // Біологія і хімія в школі. – 2003. – № 2. – С. 8-9
Карачевський А.Б. Навчання з когнітивно-поведінкової терапії в Європі та Україні // Вища освіта України. Додаток 2
до №3, том 5 (30), – 2011 р.: Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору» – С. 197-205.
Мак Маллин Р. Практикум по когнитивной терапии / Р. Мак
Маллин. – СПб.: Речь, 2001. – 560 с.
Сняданко І. І. Дослідження застосування психокорекційного методу «символ-драма» при проведенні практичних
занять з дисципліни «Соціальна психіатрія» для студентів
спеціальності «Соціальна робота» / І. І. Сняданко // Вища
освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору / за ред. І. П. Маноха. – К. : «Гнозис», 2009. –
Додаток 4. – Т. 3 (15) – С. 569-577.
Фролов Ю.В. Компетентностная модель как основа оценки
качества подготовки специалистов // Высшее образование
сегодня. – 2004. –№ 8. – С. 34-41.
Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Ученик
в общеобразовательной школе. – М.: ИОСО РАО, 2002. –
С.135-157.
Черемис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції // Вища освіта України. – 2006. – № 2. –
С. 84-88.
Эллис А. Рационально-эмоциональная поведенческая терапия
/ А. Эллис, К.Макларен. – Р-в на Д.: Феникс, 2008. – 160 с.
Rotter J. В., (1954). Social Learningand Clinical Psychology,
Englewood Cliffs. – NJ: Prentice-Hall.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.