Психологічні умови підготовки студентів технічних університетів до майбутньої професійно-управлінської діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
когнітивно-поведінковий підхід, компетенція, технічний університет, професійно-управлінська діяльність, навчальний курс, лекція, практичне заняття, психологічні умови, психологічна готовність, самоефективність.Abstract
Психологічними умовами підготовки студентів технічних університетів до майбутньої професійно-управлінської діяльності виступає такий навчальний курс, який забезпечує поетапне оволодіння теоретичними знаннями,практичними вміннями та навичками, необхідними для формування в студентів високого рівня особистісної самоефективності, а також навчальної самоефективності, навчально-професійної самоефективності, а також самоефективності у професійно-управлінській діяльності. В основу даного навчального курсу було покладено авторську концепцію психологічної підготовки, яка представляє собою поетапне оволодіння студентами компетенціями, що необхідні для майбутньої професійно-управлінської діяльності. Поняття «компетенція» розглядається як ознака готовності до застосування вмінь та навичок у певній діяльності. Рівень самоефективності є якісною характеристикою рівня розвитку компетенції. В основу розуміння структури «компетенції» було покладено когнітивно-поведінковий підхід, згідно якого компетенція представляє собою взаємовплив таких компонентів: знання (когніції, думки, переконання), емоційна оцінка ситуації (емоційне ставлення, мотивація) та поведінка (дії, уміння, навички). Обґрунтовано доцільність застосування когнітивно-поведінкового методу в роботі зі студентами, в процесі їх психологічної підготовки до професійно-управлінської діяльності. Розкрито зміст лекцій та практичних занять. Лекції спрямовані на оволодіння студентами теоретичними знаннями з когнітивно-поведінкового підходу, як підходу, що вивчає поведінку людини, яка сприятиме покращенню знань про себе, свої можливості у навчальній, навчально-професійній, професійній та управлінській діяльності.
References
Бандура А. Теория социального научения / А. Бандура. –
СПб.: Евразия, 2000. – 320с.
Бек А. Когнитивная психотерапия расстройств личности /
А. Бек, А.Фримен. – СПб.: Питер, 2002. – 257 с.
Бондар С. Компетентність особистості інтегрований компонент навчальних досягнень учнів // Біологія і хімія в школі. – 2003. – № 2. – С. 8-9
Карачевський А.Б. Навчання з когнітивно-поведінкової терапії в Європі та Україні // Вища освіта України. Додаток 2
до №3, том 5 (30), – 2011 р.: Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору» – С. 197-205.
Мак Маллин Р. Практикум по когнитивной терапии / Р. Мак
Маллин. – СПб.: Речь, 2001. – 560 с.
Сняданко І. І. Дослідження застосування психокорекційного методу «символ-драма» при проведенні практичних
занять з дисципліни «Соціальна психіатрія» для студентів
спеціальності «Соціальна робота» / І. І. Сняданко // Вища
освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору / за ред. І. П. Маноха. – К. : «Гнозис», 2009. –
Додаток 4. – Т. 3 (15) – С. 569-577.
Фролов Ю.В. Компетентностная модель как основа оценки
качества подготовки специалистов // Высшее образование
сегодня. – 2004. –№ 8. – С. 34-41.
Холодная М.А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования. – СПб.: Питер, 2002. – 272 с.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования // Ученик
в общеобразовательной школе. – М.: ИОСО РАО, 2002. –
С.135-157.
Черемис І. Нові вимоги до спеціаліста: поняття компетентності й компетенції // Вища освіта України. – 2006. – № 2. –
С. 84-88.
Эллис А. Рационально-эмоциональная поведенческая терапия
/ А. Эллис, К.Макларен. – Р-в на Д.: Феникс, 2008. – 160 с.
Rotter J. В., (1954). Social Learningand Clinical Psychology,
Englewood Cliffs. – NJ: Prentice-Hall.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.