Результати дослідження особистісного розвитку хворих на міопію підлітків після танцювально-рухової терапії

Автор(и)

  • Г.С. Субботіна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

танцювально-рухова терапія, особистісний розвиток, слабозорі діти, міопія, дослідження, суб’єктність, тілесно-кінестетична організація, міжособистісна взаємодія.

Анотація

У статті розглянуто актуальну проблему роботи з дітьми, які мають вади розвитку, зокрема зі слабозорими дітьми, з діагнозом «міопічна хвороба». Проаналізовано роботи вітчизняних і зарубіжних психологів та встановлено досить обмежений спектр практично-орієнтованих підходів у роботі з підлітками, що мають вади зору. Проведено експертну оцінку особистісних характеристик слабозорих підлітків, на які має бути спрямований корекційний вплив. Серед них: суб’єктність, самоставлення, локус контролю, самоактуалізація, саморегуляція. Виокремлено три основні структурні компоненти функціонування особистості: суб’єктність, міжособистісна взаємодія, тілесно-кінестетична організація. Кожен з даних компонентів містить низку параметрів, на які можна здійснювати психокорекційний вплив. Досліджено відмінності в особистісному розвитку підлітків із різною гостротою зору. Встановлено, що хворі на міопію підлітки мають значно нижчі показники за шкалами: активність, самопочуття, самоповага, самоінтерес, самоприйняття, саморегуляція, інтернальність, а також характеризуються обмеженою свободою руху. Проаналізовано результати повторного дослідження особистісної сфери слабозорих підлітків після танцювально-рухової терапії. Зроблено висновок, що танцювально-рухова терапія сприяє значному зростанню показників особистісного розвитку, на які було спрямоване дослідження. Результати дослідження підтвердили позитивний вплив танцю та руху на особистісний розвиток хворих на міопію підлітків. У результаті дослідження зроблено висновок, що танцювально-рухова терапія може бути рекомендованою у навчальні заклади: школи та інтернати для дітей з порушеннями зору, для дітей з відставанням у розвитку та звичайні загальноосвітні школи.

Посилання

Гренлюнд Э. Танцевальная терапия: Теория, методика,

практика / Э. Гренлюнд, Н. Оганесян. – СПб. : Речь, 2004. –

с.

Дубовицкая Т. Д. Методика диагностики ситуативной самоактуализации личности / Т. Д. Дубовицкая // Психологический журнал. – 2005. – Том 26. – № 5. – С.70-77.

Бодалев А.А. Общая психодиагностика / А.А. Бодалев,

В.В. Столин. – СПб. : Речь, 2006. – 440 с.

Іванова І. О. Проблеми профілактики захворювань та фізичного розвитку дітей / І. О. Іванова // Соціальна психологія. –

– № 5. – С. 13-16.

Криличенко О. В. Корекція витривалості школярів з вадами зору засобами фізичної культури: дис... канд. пед. наук:

00.03 / Ольга Володимирівна Криличенко. – О., 2007. —

с.

Лабан Р. Аналіз рухів [Електронний ресурс] / Р. Лабан. – Режим доступу: http://telo.by/bodytherapy/analiz_

dvizheniy_r_labana. – Назва з екрана

Моросанова В. И. Стиль саморегуляции поведения – ССПМ /

В. И. Моросанова, Н. Г. Кондратюк // Вопросы психологии. – 2011. – № 1. – С. 137-145.

Столин В. В. Опросник самоотношения / В. В. Столин,

С. Р. Пантилеев // Практикум по психодиагностике: Психодиагностические материалы. – М., 1988. – С. 123-130.

Щукина М. А. Особенности развития субъектности личности

в подростковом возрасте : дисс. ... кандидата психологических наук : 19.00.13 / Мария Алексеевна Щукина. – Тюмень,

– 168 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Субботіна, Г. (2019). Результати дослідження особистісного розвитку хворих на міопію підлітків після танцювально-рухової терапії. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p