Результати дослідження особистісного розвитку хворих на міопію підлітків після танцювально-рухової терапії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
танцювально-рухова терапія, особистісний розвиток, слабозорі діти, міопія, дослідження, суб’єктність, тілесно-кінестетична організація, міжособистісна взаємодія.Abstract
У статті розглянуто актуальну проблему роботи з дітьми, які мають вади розвитку, зокрема зі слабозорими дітьми, з діагнозом «міопічна хвороба». Проаналізовано роботи вітчизняних і зарубіжних психологів та встановлено досить обмежений спектр практично-орієнтованих підходів у роботі з підлітками, що мають вади зору. Проведено експертну оцінку особистісних характеристик слабозорих підлітків, на які має бути спрямований корекційний вплив. Серед них: суб’єктність, самоставлення, локус контролю, самоактуалізація, саморегуляція. Виокремлено три основні структурні компоненти функціонування особистості: суб’єктність, міжособистісна взаємодія, тілесно-кінестетична організація. Кожен з даних компонентів містить низку параметрів, на які можна здійснювати психокорекційний вплив. Досліджено відмінності в особистісному розвитку підлітків із різною гостротою зору. Встановлено, що хворі на міопію підлітки мають значно нижчі показники за шкалами: активність, самопочуття, самоповага, самоінтерес, самоприйняття, саморегуляція, інтернальність, а також характеризуються обмеженою свободою руху. Проаналізовано результати повторного дослідження особистісної сфери слабозорих підлітків після танцювально-рухової терапії. Зроблено висновок, що танцювально-рухова терапія сприяє значному зростанню показників особистісного розвитку, на які було спрямоване дослідження. Результати дослідження підтвердили позитивний вплив танцю та руху на особистісний розвиток хворих на міопію підлітків. У результаті дослідження зроблено висновок, що танцювально-рухова терапія може бути рекомендованою у навчальні заклади: школи та інтернати для дітей з порушеннями зору, для дітей з відставанням у розвитку та звичайні загальноосвітні школи.
References
Гренлюнд Э. Танцевальная терапия: Теория, методика,
практика / Э. Гренлюнд, Н. Оганесян. – СПб. : Речь, 2004. –
с.
Дубовицкая Т. Д. Методика диагностики ситуативной самоактуализации личности / Т. Д. Дубовицкая // Психологический журнал. – 2005. – Том 26. – № 5. – С.70-77.
Бодалев А.А. Общая психодиагностика / А.А. Бодалев,
В.В. Столин. – СПб. : Речь, 2006. – 440 с.
Іванова І. О. Проблеми профілактики захворювань та фізичного розвитку дітей / І. О. Іванова // Соціальна психологія. –
– № 5. – С. 13-16.
Криличенко О. В. Корекція витривалості школярів з вадами зору засобами фізичної культури: дис... канд. пед. наук:
00.03 / Ольга Володимирівна Криличенко. – О., 2007. —
с.
Лабан Р. Аналіз рухів [Електронний ресурс] / Р. Лабан. – Режим доступу: http://telo.by/bodytherapy/analiz_
dvizheniy_r_labana. – Назва з екрана
Моросанова В. И. Стиль саморегуляции поведения – ССПМ /
В. И. Моросанова, Н. Г. Кондратюк // Вопросы психологии. – 2011. – № 1. – С. 137-145.
Столин В. В. Опросник самоотношения / В. В. Столин,
С. Р. Пантилеев // Практикум по психодиагностике: Психодиагностические материалы. – М., 1988. – С. 123-130.
Щукина М. А. Особенности развития субъектности личности
в подростковом возрасте : дисс. ... кандидата психологических наук : 19.00.13 / Мария Алексеевна Щукина. – Тюмень,
– 168 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.