Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів підготовки майбутніх практичних психологів у системі вищої освіти України

Автор(и)

  • Д.М. Туркова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

європейська освітянська система, самостійна робота студентів, професійна підготовка практичних психологів, майбутній практичний психолог, психологічна служба освіти, супервізія, організаційні моменти впровадження супервізії, супервізія майбутнього практичного психолога.

Анотація

У статті йдеться про особливості запровадження європейської освітянської системи в Україні. Розкриваються елементи системи, які використовуються в практиці вищої школи. Надається інформація про позитивні та негативні моменти в ході інтеграції до Болонської системи. Відводиться особливе місце самостійній науково-дослідній та пошуковій діяльності студентів з використанням новітніх інформаційних технологій, як показник відповідності європейським стандартам набуття вищої освіти. Окреслено шляхи підготовки практичних психологів у різних країнах. Розкрито зміст професійної підготовки майбутніх практичних психологів у системі вищої освіти. Подається характеристика психологічної служби освіти, а також місце, роль та значення практичного психолога у функціонуванні психологічної служби. На етапі підготовки кадрового складу психологічної служби освіти доречним є застосування західної практики підготовки фахівців шляхом супервізії. Організаційні аспекти супервізії розглядаються на прикладі підготовки психотерапевтів. Включення у систему підготовки практичних психологів супервізії забезпечить опанування практичними вміннями та навичками на значно вищому якісному рівні. Подається диференціація понять «супервізія», «супервізор», «супервізований», подається класифікація форм супервізії та характеристика професійного та непрофесійного супервізора. Розкриваються вимоги до особистості супервізора, які стануть запорукою ефективного набуття досвіду психологом-початківцем. Окреслюються проблеми, що стоять на заваді запровадження супервізії, як складової підготовки майбутніх практичних психологів.

Посилання

Булюбаш И. Д. Основы супервизии в гештальт-терапии /

И. Д. Булюбаш. – М.: Изд-во Института психотерапии,

– 223 с.

Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж.: аналіт. звіт / Кер. авт. кол. Т. В. Фініков;

Міжнарод. благод. фонд «Міжнарод.Фонд дослідж. освіт. політики». – К.: Таксон, 2012. – 54 с.

Гуменюк А. Проблеми інтеграції української освіти до європейського освітянського простору / А. Гуменюк, Т. Ковальчук // Вісник Київського національного університету імені

Тараса Шевченка. Міжнародні відносини. – 2009. – №37. –

С. 32-35.

Карандашев В. Н. Психология: Введение в профессию/ В. Н.

Карандашев. – М.: Смысл, 2000. – 288 с.

Кулаков С. А. Практикум по супервизии в консультировании

и психотерапии / С. А. Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.

Кулаков С. А. Супервизия в психотерапии: [учеб. пос. для

супервизоров и психотерапевтов] / С. А. Кулаков. – СПб.:

«Вита», 2004. – 71 с.

Осадчий М. М. Про перехід до європейських стандартів освіти / М. М. Осадчий // Вісник Житомирського державного

університету ім. І. Франка [Текст]: наук. журн. [редкол.: П.

Ю. Саух (голов. ред.) та ін.]. – Житомир: ЖДУ, 2006. – Вип.

– С. 52-54.

Практическая психология образования / Под ред. И. В. Дубровиной. – М.: ТЦ «Сфера», 2000. – 528 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Туркова, Д. (2019). Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів підготовки майбутніх практичних психологів у системі вищої освіти України. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p