Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів підготовки майбутніх практичних психологів у системі вищої освіти України
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
європейська освітянська система, самостійна робота студентів, професійна підготовка практичних психологів, майбутній практичний психолог, психологічна служба освіти, супервізія, організаційні моменти впровадження супервізії, супервізія майбутнього практичного психолога.Abstract
У статті йдеться про особливості запровадження європейської освітянської системи в Україні. Розкриваються елементи системи, які використовуються в практиці вищої школи. Надається інформація про позитивні та негативні моменти в ході інтеграції до Болонської системи. Відводиться особливе місце самостійній науково-дослідній та пошуковій діяльності студентів з використанням новітніх інформаційних технологій, як показник відповідності європейським стандартам набуття вищої освіти. Окреслено шляхи підготовки практичних психологів у різних країнах. Розкрито зміст професійної підготовки майбутніх практичних психологів у системі вищої освіти. Подається характеристика психологічної служби освіти, а також місце, роль та значення практичного психолога у функціонуванні психологічної служби. На етапі підготовки кадрового складу психологічної служби освіти доречним є застосування західної практики підготовки фахівців шляхом супервізії. Організаційні аспекти супервізії розглядаються на прикладі підготовки психотерапевтів. Включення у систему підготовки практичних психологів супервізії забезпечить опанування практичними вміннями та навичками на значно вищому якісному рівні. Подається диференціація понять «супервізія», «супервізор», «супервізований», подається класифікація форм супервізії та характеристика професійного та непрофесійного супервізора. Розкриваються вимоги до особистості супервізора, які стануть запорукою ефективного набуття досвіду психологом-початківцем. Окреслюються проблеми, що стоять на заваді запровадження супервізії, як складової підготовки майбутніх практичних психологів.
References
Булюбаш И. Д. Основы супервизии в гештальт-терапии /
И. Д. Булюбаш. – М.: Изд-во Института психотерапии,
– 223 с.
Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж.: аналіт. звіт / Кер. авт. кол. Т. В. Фініков;
Міжнарод. благод. фонд «Міжнарод.Фонд дослідж. освіт. політики». – К.: Таксон, 2012. – 54 с.
Гуменюк А. Проблеми інтеграції української освіти до європейського освітянського простору / А. Гуменюк, Т. Ковальчук // Вісник Київського національного університету імені
Тараса Шевченка. Міжнародні відносини. – 2009. – №37. –
С. 32-35.
Карандашев В. Н. Психология: Введение в профессию/ В. Н.
Карандашев. – М.: Смысл, 2000. – 288 с.
Кулаков С. А. Практикум по супервизии в консультировании
и психотерапии / С. А. Кулаков. – СПб.: Речь, 2002. – 236 с.
Кулаков С. А. Супервизия в психотерапии: [учеб. пос. для
супервизоров и психотерапевтов] / С. А. Кулаков. – СПб.:
«Вита», 2004. – 71 с.
Осадчий М. М. Про перехід до європейських стандартів освіти / М. М. Осадчий // Вісник Житомирського державного
університету ім. І. Франка [Текст]: наук. журн. [редкол.: П.
Ю. Саух (голов. ред.) та ін.]. – Житомир: ЖДУ, 2006. – Вип.
– С. 52-54.
Практическая психология образования / Под ред. И. В. Дубровиной. – М.: ТЦ «Сфера», 2000. – 528 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.