Особливості типів економічної свідомості студентів в умовах навчання за різними спеціальностями

Автор(и)

  • Д.Б. Чабан

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

студентська молодь, економічна свідомість, структурні компоненти економічної свідомості, когнітивний компонент, афективний компонент, конативний компонент, тип економічної свідомості особистості, пасивно-споглядацький тип, прагматично-реалістичний тип, амбіційно-романтичний тип, спеціалізація.

Анотація

У статті проаналізовано зміст когнітивного, афективного та конативного структурних компонентів економічної свідомості студентів, які навчаються у вищому навчальному закладі за спеціальностями «Фізичне виховання», «Спорт» та «Фізична реабілітація». Загальний аналіз змісту структурних компонентів економічної свідомості студентів засвідчив її суперечливість. Ця суперечливість виявляється в тому, що одна частина змінних відображає особливості людини ринкової економіки, а інша – архетипи старого суспільства. Взаємозв’язок компонентів усієї структури економічної свідомості, утворюючи певну конфігурацію компонентів, визначає внутрішнє джерело розвитку економічної свідомості, її загальну характеристику. На основі аналізу визначеного змісту цих структурних компонентів в результаті процедури факторизації та кластеризації виділено три типи економічної свідомості: пасивно-споглядацький, прагматично-реалістичний та амбіційно-романтичний. Проаналізовано особливості цих типів економічної свідомості. В результаті емпіричного дослідження виявлено зв’язок типів економічної свідомості студентів з їх спеціалізацією в умовах навчання. Доведено, що пасивно-споглядацький тип економічної свідомості переважає у майбутніх фахівців фізичного виховання, прагматично-реалістичний – у фахівців спорту, амбіційно-романтичний – у фахівців з фізичної реабілітації. В статті наголошується про необхідність розробки спеціальних програм цілеспрямованого впливу на розвиток економічної свідомості студентів з урахуванням тих особливостей, які були визначені в емпіричному дослідженні.

Посилання

Журавлеёв А. Л., Программа социально – психологического

исследования экономического сознания личности /А. Л. Журавлев, Н. А. Журавлёва // Современная психология: Состояние и перспективы исследований. Часть 5.Программы и методики психологического исследования личности и группы:

Материалы юбилейной научной конференции ИП РАН, 28-

января 2002 г. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН»,

– С.11-42.

Журавлев А. Л. Экономическое самоопределение: Теория и

эмпирическое исследование/ А. Л. Журавлев, А. Б. Купрейченко. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2007. –

с.

Москаленко В. В. Проблема індивідного та надіндивідного

в дослідженні соціалізації особистості/ В. В. Москаленко //

Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць

Кам’янець-Подільськогo національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка

НАПН України / За ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Вип. 20.– Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. –

С. 438-449.

Соціально-психологічні проблеми становлення суб’єкта економічної соціалізації: монографія/ [Т. В. Говорун, Р. М. Дембицька, І. К. Зубіашвілі та ін.]; за наук. редакцією В. В. Москаленко.– Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 205 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Чабан, Д. (2019). Особливості типів економічної свідомості студентів в умовах навчання за різними спеціальностями. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p