Особливості типів економічної свідомості студентів в умовах навчання за різними спеціальностями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
студентська молодь, економічна свідомість, структурні компоненти економічної свідомості, когнітивний компонент, афективний компонент, конативний компонент, тип економічної свідомості особистості, пасивно-споглядацький тип, прагматично-реалістичний тип, амбіційно-романтичний тип, спеціалізація.Abstract
У статті проаналізовано зміст когнітивного, афективного та конативного структурних компонентів економічної свідомості студентів, які навчаються у вищому навчальному закладі за спеціальностями «Фізичне виховання», «Спорт» та «Фізична реабілітація». Загальний аналіз змісту структурних компонентів економічної свідомості студентів засвідчив її суперечливість. Ця суперечливість виявляється в тому, що одна частина змінних відображає особливості людини ринкової економіки, а інша – архетипи старого суспільства. Взаємозв’язок компонентів усієї структури економічної свідомості, утворюючи певну конфігурацію компонентів, визначає внутрішнє джерело розвитку економічної свідомості, її загальну характеристику. На основі аналізу визначеного змісту цих структурних компонентів в результаті процедури факторизації та кластеризації виділено три типи економічної свідомості: пасивно-споглядацький, прагматично-реалістичний та амбіційно-романтичний. Проаналізовано особливості цих типів економічної свідомості. В результаті емпіричного дослідження виявлено зв’язок типів економічної свідомості студентів з їх спеціалізацією в умовах навчання. Доведено, що пасивно-споглядацький тип економічної свідомості переважає у майбутніх фахівців фізичного виховання, прагматично-реалістичний – у фахівців спорту, амбіційно-романтичний – у фахівців з фізичної реабілітації. В статті наголошується про необхідність розробки спеціальних програм цілеспрямованого впливу на розвиток економічної свідомості студентів з урахуванням тих особливостей, які були визначені в емпіричному дослідженні.
References
Журавлеёв А. Л., Программа социально – психологического
исследования экономического сознания личности /А. Л. Журавлев, Н. А. Журавлёва // Современная психология: Состояние и перспективы исследований. Часть 5.Программы и методики психологического исследования личности и группы:
Материалы юбилейной научной конференции ИП РАН, 28-
января 2002 г. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН»,
– С.11-42.
Журавлев А. Л. Экономическое самоопределение: Теория и
эмпирическое исследование/ А. Л. Журавлев, А. Б. Купрейченко. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2007. –
с.
Москаленко В. В. Проблема індивідного та надіндивідного
в дослідженні соціалізації особистості/ В. В. Москаленко //
Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць
Кам’янець-Подільськогo національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г. С. Костюка
НАПН України / За ред. С. Д. Максименка, Л. А. Онуфрієвої. – Вип. 20.– Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. –
С. 438-449.
Соціально-психологічні проблеми становлення суб’єкта економічної соціалізації: монографія/ [Т. В. Говорун, Р. М. Дембицька, І. К. Зубіашвілі та ін.]; за наук. редакцією В. В. Москаленко.– Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012. – 205 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.