Формування особистості студента: ціннісні пріоритети

Автор(и)

  • В.Л. Щербина

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25p

Ключові слова:

цілісність особистості, соціалізація, культурний устрій, механізми соціалізації, норми, цінності.

Анотація

У статті представлено результати пілотного соціально-психологічного дослідження ціннісних орієнтацій студентської молоді. Опитування проведено у травні – червні 2014 р. серед студентів 1-4 курсів Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Автор на основі результатів емпіричного дослідження студентської молоді пропонує розрізняти та досліджувати типи цілісності особистості відповідно до різних типів соціокультурних укладів. Предмет дослідження – емпірична складова соціально-психологічного дослідження соціокультурних ціннісних орієнтацій студентської молоді в умовах сучасного багатоукладного суспільства. Дослідження ґрунтується на теоретичній передумові, відповідно до якої ціннісні орієнтації студентської молоді у процесі соціалізації формуються у рамках трьох типологічних соціокультурних устроїв – традиційного, модерністського та постмодерністського. Результати в цілому підтвердили цю гіпотезу – у різних сферах соціалізації домінують різні типи соціокультурної інтерпретації цінностей. Традиційний тип домінує у сфері уявлень про суспільство, правові відношення, мотивації отримання задоволень, сенсу творчості. Модерністський тип домінує у сфері формування уявлень щодо справедливості та згоди у суспільстві, планування життя та сенсу публічного визнання особистості. Постмодерністський тип домінує у сфері уявлень щодо сенсу інституту демократії, сімейних стосунків, матеріального добробуту, духовної рівноваги, кар’єрного зростання, необхідності оволодіння сучасними технологіями та публічного визнання. Результати свідчать про наявність соціокультурно-обумовлених протиріч у процесі соціалізації, які можуть перешкоджати процесу розвитку цілісної особистості На підставі отриманих даних розробляються наступні емпіричне та теоретичне дослідження проблеми.

Посилання

Мілютіна К. Л. Траєкторії життєвого шляху особистості в

динамічному суспільстві / Катерина Леонідівна Мілютіна. –

Ніжин: ТОВ «Аспект-Поліграф», 2012. – 298 с.

Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: издательство «Питер», 2006. – 352 с.

Щербина В. М. Культурна політика України: на зламі тисячоліть // Об’єктивація культуротворення в добу цивілізаційної глобалізації [Текст]: зб. наук. пр. / відп. ред. Ю. П. Богуцький, Г. П. Чміль. – К.: ІКНАМУ, 2012. – С. 150-159.

##submission.downloads##

Як цитувати

Щербина, В. (2019). Формування особистості студента: ціннісні пріоритети. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (25). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%p