Формування особистості студента: ціннісні пріоритети
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
цілісність особистості, соціалізація, культурний устрій, механізми соціалізації, норми, цінності.Abstract
У статті представлено результати пілотного соціально-психологічного дослідження ціннісних орієнтацій студентської молоді. Опитування проведено у травні – червні 2014 р. серед студентів 1-4 курсів Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Автор на основі результатів емпіричного дослідження студентської молоді пропонує розрізняти та досліджувати типи цілісності особистості відповідно до різних типів соціокультурних укладів. Предмет дослідження – емпірична складова соціально-психологічного дослідження соціокультурних ціннісних орієнтацій студентської молоді в умовах сучасного багатоукладного суспільства. Дослідження ґрунтується на теоретичній передумові, відповідно до якої ціннісні орієнтації студентської молоді у процесі соціалізації формуються у рамках трьох типологічних соціокультурних устроїв – традиційного, модерністського та постмодерністського. Результати в цілому підтвердили цю гіпотезу – у різних сферах соціалізації домінують різні типи соціокультурної інтерпретації цінностей. Традиційний тип домінує у сфері уявлень про суспільство, правові відношення, мотивації отримання задоволень, сенсу творчості. Модерністський тип домінує у сфері формування уявлень щодо справедливості та згоди у суспільстві, планування життя та сенсу публічного визнання особистості. Постмодерністський тип домінує у сфері уявлень щодо сенсу інституту демократії, сімейних стосунків, матеріального добробуту, духовної рівноваги, кар’єрного зростання, необхідності оволодіння сучасними технологіями та публічного визнання. Результати свідчать про наявність соціокультурно-обумовлених протиріч у процесі соціалізації, які можуть перешкоджати процесу розвитку цілісної особистості На підставі отриманих даних розробляються наступні емпіричне та теоретичне дослідження проблеми.
References
Мілютіна К. Л. Траєкторії життєвого шляху особистості в
динамічному суспільстві / Катерина Леонідівна Мілютіна. –
Ніжин: ТОВ «Аспект-Поліграф», 2012. – 298 с.
Маслоу А. Мотивация и личность. – СПб.: издательство «Питер», 2006. – 352 с.
Щербина В. М. Культурна політика України: на зламі тисячоліть // Об’єктивація культуротворення в добу цивілізаційної глобалізації [Текст]: зб. наук. пр. / відп. ред. Ю. П. Богуцький, Г. П. Чміль. – К.: ІКНАМУ, 2012. – С. 150-159.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.