Взаємозв’язок когнітивно-стильових параметрів та особливостей навчальної діяльності в осіб юнацького віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
когнітивні стилі, фази навчального циклу, інтелектуальні здібності.Анотація
Дослідження зв’язків когнітивного стилю і особливостей навчання дозволили
краще з’ясувати механізми розумової діяльності. Стилі характеризу-
ють інтелектуальну діяльність на різних її етапах. Стійкі відмінності
в переважаючих перцептивних стратегіях спричиняють відмінності в
навчальній діяльності. Проте під впливом спеціально організованого
навчання стильові властивості мають ресурс мобільності, є виявлені
факти зміни вираженості їх полярності .
На основі отриманих результатів ми припускаємо, що суб’єктивно
виділена здатність студента навчатися на рівні конкретного досвіду чи
теоретичного обґрунтування поєднується з певними когнітивно-стильо-
вими параметрами.
Посилання
Веккер Л.М. Психика и реальность: Единая теория психи-
ческих процессов / Л.М. Веккер. – М.: Смысл, 1998.
Григоренко Е. Стили мышления в школе/ Е.Григоренко,
Р. Стернберг//Вестник МГУ. – Серия14. Психология, 1996.–
№3. – С.34-42.
Клаус Г. Введение в дифференциальную психологию уче-
ния. / Г. Клаус; пер. с нем.; под.ред. И.В. Равич-Щербо. –
М.: Педагогика, 1987. – 176 с.
Колга В.А. Дифференциально-психологическое исследова-
ние когнитивного стиля и обучаемости. Дис.на соиск. уч.
степ. канд. псих. наук/ В.А. Колга. – Л.: ЛГУ, 1976.
Овчинников Б.В. Ваш психологический тип / Б.В. Овчин-
ников, К.В. Павлов, И.М. Владимирова. – Санкт-Петербург,
изд-во «Андреев и сыновья», 1994.– С.238.
Сиротюк А.Л. Нейропсихологическое и психофизиологичес-
кое сопровождение обучения / А.Л. Сиротюк. – М.: ТЦ Сфе-
ра. – 2003. – 285 с.
Холодна М.А. Когнитивные стили. О природе индивиду-
ального ума. 2-е изд. / М.А. Холодна – СПб.: Питер, 2004. –
с.
Entwistle N.J. Styles of teaching and learning: An itegrated
outline of educational psyhology for student, teachers and
lectures/ N.J. Entwistle. – Chichster: Wiley, 1981.
Frank B. Encoding and external-storage effect of personal
lecture notes, anddetailed notes, skeletas notes for FD and FID
learners / B. Frank, K.Kiewra.// Psychol.Abstr. 1989.Vol.76.
N3(10125). P.920.
Kolb D.A. Learning Style Inventory: Technical manual /
D.A. Kolb. – Englewood Cliffs. – N.Y.: Prentice-Hall, 1984.
Niaz M. Mobility-fixity dimension in Witkin’s Theory of field
dependence and its implications for problem solving in science/
M. Niaz// Per. and Motor Skills, 1987.–V.65(3).–P.755–
Rozestraten R. Educational levels and fielddependent fieldindependentperceptual
style / R. Rozestraten, A. Pottier//
Psychol. Abstr. 1989. Vol. 76. N 3. (8466). P. 932.
Rush G.M. Effect of restrycturing training and cognitive
style / G.M.Rush, D.M.Moore// Educat.Psychology, 1991. –
V.11. – P.309-321.
Wardell D.M. Toward a multi-factor theory of styles and
their relatoinship to cognition and affect / D.M. Wardell,
J.R. Royce// J. Of Personality, 1978. – V.46(3) – P. 474-
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.