Взаємозв’язок когнітивно-стильових параметрів та особливостей навчальної діяльності в осіб юнацького віку

Автор(и)

  • Г.А. Бущак

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

когнітивні стилі, фази навчального циклу, інтелектуальні здібності.

Анотація

Дослідження зв’язків когнітивного стилю і особливостей навчання дозволили
краще з’ясувати механізми розумової діяльності. Стилі характеризу-
ють інтелектуальну діяльність на різних її етапах. Стійкі відмінності
в переважаючих перцептивних стратегіях спричиняють відмінності в
навчальній діяльності. Проте під впливом спеціально організованого
навчання стильові властивості мають ресурс мобільності, є виявлені
факти зміни вираженості їх полярності .
На основі отриманих результатів ми припускаємо, що суб’єктивно
виділена здатність студента навчатися на рівні конкретного досвіду чи
теоретичного обґрунтування поєднується з певними когнітивно-стильо-
вими параметрами.

Посилання

Веккер Л.М. Психика и реальность: Единая теория психи-

ческих процессов / Л.М. Веккер. – М.: Смысл, 1998.

Григоренко Е. Стили мышления в школе/ Е.Григоренко,

Р. Стернберг//Вестник МГУ. – Серия14. Психология, 1996.–

№3. – С.34-42.

Клаус Г. Введение в дифференциальную психологию уче-

ния. / Г. Клаус; пер. с нем.; под.ред. И.В. Равич-Щербо. –

М.: Педагогика, 1987. – 176 с.

Колга В.А. Дифференциально-психологическое исследова-

ние когнитивного стиля и обучаемости. Дис.на соиск. уч.

степ. канд. псих. наук/ В.А. Колга. – Л.: ЛГУ, 1976.

Овчинников Б.В. Ваш психологический тип / Б.В. Овчин-

ников, К.В. Павлов, И.М. Владимирова. – Санкт-Петербург,

изд-во «Андреев и сыновья», 1994.– С.238.

Сиротюк А.Л. Нейропсихологическое и психофизиологичес-

кое сопровождение обучения / А.Л. Сиротюк. – М.: ТЦ Сфе-

ра. – 2003. – 285 с.

Холодна М.А. Когнитивные стили. О природе индивиду-

ального ума. 2-е изд. / М.А. Холодна – СПб.: Питер, 2004. –

с.

Entwistle N.J. Styles of teaching and learning: An itegrated

outline of educational psyhology for student, teachers and

lectures/ N.J. Entwistle. – Chichster: Wiley, 1981.

Frank B. Encoding and external-storage effect of personal

lecture notes, anddetailed notes, skeletas notes for FD and FID

learners / B. Frank, K.Kiewra.// Psychol.Abstr. 1989.Vol.76.

N3(10125). P.920.

Kolb D.A. Learning Style Inventory: Technical manual /

D.A. Kolb. – Englewood Cliffs. – N.Y.: Prentice-Hall, 1984.

Niaz M. Mobility-fixity dimension in Witkin’s Theory of field

dependence and its implications for problem solving in science/

M. Niaz// Per. and Motor Skills, 1987.–V.65(3).–P.755–

Rozestraten R. Educational levels and fielddependent fieldindependentperceptual

style / R. Rozestraten, A. Pottier//

Psychol. Abstr. 1989. Vol. 76. N 3. (8466). P. 932.

Rush G.M. Effect of restrycturing training and cognitive

style / G.M.Rush, D.M.Moore// Educat.Psychology, 1991. –

V.11. – P.309-321.

Wardell D.M. Toward a multi-factor theory of styles and

their relatoinship to cognition and affect / D.M. Wardell,

J.R. Royce// J. Of Personality, 1978. – V.46(3) – P. 474-

##submission.downloads##

Як цитувати

Бущак, Г. (2019). Взаємозв’язок когнітивно-стильових параметрів та особливостей навчальної діяльності в осіб юнацького віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p