Професійна стійкість майбутнього практичного психо- лога: шляхи та методи формування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
професійна стійкість, мотивація, спрямованість особистості, гуманістична психотерапія, когнітивно-біхевіоральна психотерапія, гештальт-терапія, самооцінка, саморозвиток, самореалізація.Анотація
У статті розглянуто та досліджено
основні компоненти професійної стійкості в контексті розвитку про-
фесіоналізму майбутнього практичного психолога. Показано, що осно-
вним інструментом впливу психолога, крім засвоєних знань та вмінь,
його особистість. У рамках теоретико-методологічного аналізу пробле-
ми професійної стійкості психолога виявлено такі основні компонен-
ти: когнітивний, мотиваційний, поведінковий, емоційно-вольовий. На
основі емпіричного дослідження виділено шляхи та методи формуван-
ня професійної стійкості майбутнього фахівця. Впроваджений тренінг
«Оптимізація процесу формування професійної стійкості майбутнього
фахівця» включає методи гуманістичної та когнітивно-біхевіоральної
психотерапії, а також сучасні гештальт-технології.
Посилання
Большой толковый психологический словарь Артура Ребе-
ра. – В 2 т. – Т. 2. – М.: Вече; АСТ, 2000. – 560 с.
Каргиева З.К. Формирование профессиональной устойчи-
вости студентов университета: автореф. дис. ... канд. пед.
наук / З.К. Каргиева. – Л., 1983. – 16 с.
Панок В.Г. Особистість практикуючого психолога. Психоте-
рапевтична ситуація. Основи практичної психології: Підруч-
ник/ В.Г. Панок, Л.І. Уманець. – К.: Либідь, 1999. – 428 с.
Платонов К.К. Структура и развитие личности/ К.К. Плато-
нов. – М.: Наука, 1986. – 255 с.
Ржанникова О.В. Социальная зрелость как фактор становле-
ния профессиональной устойчивости /О.В. Ржанникова // Те-
ория и практика физической культуры. – 1996.– № 3. – С. 39.
Самойлова А.Г. Дослідження динаміки формування профе-
сійної свідомості майбутніх практичних психологів у проце-
сі освітньої підготовки / А.Г. Самойлова, Н.Ф. Шевченко//
Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник на-
укових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2003. – Т. V, ч. 2. –
С. 309-316.
Холодова Е.Н. Психолого-педагогические факторы развития
профессиональной устойчивости менеджеров: дис. … канд.
пед. наук /Е.Н. Холодова . – Владикавказ, 2003. – 130 с.
Чудновский В.Э. К вопросу о психологической сущности
устойчивости личности / В.Э. Чудновский// Вопросы психо-
логии. – 1978. – № 2. – С. 23–34.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.