Професійна стійкість майбутнього практичного психо- лога: шляхи та методи формування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
професійна стійкість, мотивація, спрямованість особистості, гуманістична психотерапія, когнітивно-біхевіоральна психотерапія, гештальт-терапія, самооцінка, саморозвиток, самореалізація.Abstract
У статті розглянуто та досліджено
основні компоненти професійної стійкості в контексті розвитку про-
фесіоналізму майбутнього практичного психолога. Показано, що осно-
вним інструментом впливу психолога, крім засвоєних знань та вмінь,
його особистість. У рамках теоретико-методологічного аналізу пробле-
ми професійної стійкості психолога виявлено такі основні компонен-
ти: когнітивний, мотиваційний, поведінковий, емоційно-вольовий. На
основі емпіричного дослідження виділено шляхи та методи формуван-
ня професійної стійкості майбутнього фахівця. Впроваджений тренінг
«Оптимізація процесу формування професійної стійкості майбутнього
фахівця» включає методи гуманістичної та когнітивно-біхевіоральної
психотерапії, а також сучасні гештальт-технології.
References
Большой толковый психологический словарь Артура Ребе-
ра. – В 2 т. – Т. 2. – М.: Вече; АСТ, 2000. – 560 с.
Каргиева З.К. Формирование профессиональной устойчи-
вости студентов университета: автореф. дис. ... канд. пед.
наук / З.К. Каргиева. – Л., 1983. – 16 с.
Панок В.Г. Особистість практикуючого психолога. Психоте-
рапевтична ситуація. Основи практичної психології: Підруч-
ник/ В.Г. Панок, Л.І. Уманець. – К.: Либідь, 1999. – 428 с.
Платонов К.К. Структура и развитие личности/ К.К. Плато-
нов. – М.: Наука, 1986. – 255 с.
Ржанникова О.В. Социальная зрелость как фактор становле-
ния профессиональной устойчивости /О.В. Ржанникова // Те-
ория и практика физической культуры. – 1996.– № 3. – С. 39.
Самойлова А.Г. Дослідження динаміки формування профе-
сійної свідомості майбутніх практичних психологів у проце-
сі освітньої підготовки / А.Г. Самойлова, Н.Ф. Шевченко//
Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник на-
укових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2003. – Т. V, ч. 2. –
С. 309-316.
Холодова Е.Н. Психолого-педагогические факторы развития
профессиональной устойчивости менеджеров: дис. … канд.
пед. наук /Е.Н. Холодова . – Владикавказ, 2003. – 130 с.
Чудновский В.Э. К вопросу о психологической сущности
устойчивости личности / В.Э. Чудновский// Вопросы психо-
логии. – 1978. – № 2. – С. 23–34.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.