Психологічні особливості копінг- стратегій підлітків із різним соціально-психологічним статусом у класі
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
копінг-стратегії, підлітковий вік, соціально-психологічний статус підлітка у класі, організаторські та комунікативні схильності, типи ставлення до класу.Анотація
У статті здійснено теоретичний огляд сучасних підходів до розуміння поняття «ко-
пінгу» у психології, стратегій копінгу та їх особливостей у підлітковому
віці. Представлено результати емпіричного дослідження особливостей
копінг-стратегій підлітків у зв’язку із їхнім соціально-психологічним
статусом у класі, рівнем розвитку комунікативних та організаторських
схильностей і типом сприйняття класного колективу. Виявлено, що для
досліджуваних підлітків із високим соціально-психологічним статусом
у класі притаманні найвищі показники схильності до таких стратегій
копінгу як конфронтаційний копінг, самоконтроль, пошук соціальної
підтримки, планування вирішення проблеми. За результатами емпі-
ричного дослідження надано рекомендації по роботі шкільного психо-
лога із учнями-підлітками.
Посилання
Бодалёв А.А. О человеке в экстремальной ситуации. Эмоцио-
наль ная и интеллектуальная составляющая отношения в вы-
боре поведения // Мир психологии. – 2002. – № 4. – С. 127-134.
Крюкова Т.Л. О методике диагностики стилей психологичес-
кого совладания (копинга) у подростков // Психологическое
здоровье и социально-психологическая поддержка детей и
подростков: состояние и перспективы/ Сост. Т. Л. Крюкова
и др. – Кострома, 2002. – С. 144-146.
Крюкова Т.Л. Основные подходы к изучению совладающе-
го поведения в зарубежной и отечественной психологии /
Т.Л. Крюкова// Вестник КГУ им. Н.А. Некрасова. – 2004. –
№4. – С. 58-68.
Нартова-Бочавер С.К. «Coping behavior» в системе понятий
психологии личности / С.К. Нартова-Бочавер// Психологи-
ческий журнал, 1997. – Т.18. – № 5. – С. 20-30.
Психология совладающего поведения: материалы Между-
нар. науч.-практ. конф./отв. ред.: Е.А. Сергиенко, Т.Л. Крю-
кова. – Кострома: КГУ им. Н.А. Некрасова, 2007. – 426 с.
Coping with Negative Life Events / Ed. C. Snyder, C. Ford.
N.Y., – London: Plenum Press, 1987. – Р.21-50.
Lazarus R., Folkman S. Manual for Ways of Coping Questionnaire.
– Palo Alto, CA, 1988. – Р.12-40.
Lazarus R., Folkman S. Stress, Appraisal and Coping. – N.Y.,
– Р.40-55.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.