Психологічні особливості копінг- стратегій підлітків із різним соціально-психологічним статусом у класі

Authors

  • Л.І. Дідковська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Keywords:

копінг-стратегії, підлітковий вік, соціально-психологічний статус підлітка у класі, організаторські та комунікативні схильності, типи ставлення до класу.

Abstract

У статті здійснено теоретичний огляд сучасних підходів до розуміння поняття «ко-
пінгу» у психології, стратегій копінгу та їх особливостей у підлітковому
віці. Представлено результати емпіричного дослідження особливостей
копінг-стратегій підлітків у зв’язку із їхнім соціально-психологічним
статусом у класі, рівнем розвитку комунікативних та організаторських
схильностей і типом сприйняття класного колективу. Виявлено, що для
досліджуваних підлітків із високим соціально-психологічним статусом
у класі притаманні найвищі показники схильності до таких стратегій
копінгу як конфронтаційний копінг, самоконтроль, пошук соціальної
підтримки, планування вирішення проблеми. За результатами емпі-
ричного дослідження надано рекомендації по роботі шкільного психо-
лога із учнями-підлітками.

References

Бодалёв А.А. О человеке в экстремальной ситуации. Эмоцио-

наль ная и интеллектуальная составляющая отношения в вы-

боре поведения // Мир психологии. – 2002. – № 4. – С. 127-134.

Крюкова Т.Л. О методике диагностики стилей психологичес-

кого совладания (копинга) у подростков // Психологическое

здоровье и социально-психологическая поддержка детей и

подростков: состояние и перспективы/ Сост. Т. Л. Крюкова

и др. – Кострома, 2002. – С. 144-146.

Крюкова Т.Л. Основные подходы к изучению совладающе-

го поведения в зарубежной и отечественной психологии /

Т.Л. Крюкова// Вестник КГУ им. Н.А. Некрасова. – 2004. –

№4. – С. 58-68.

Нартова-Бочавер С.К. «Coping behavior» в системе понятий

психологии личности / С.К. Нартова-Бочавер// Психологи-

ческий журнал, 1997. – Т.18. – № 5. – С. 20-30.

Психология совладающего поведения: материалы Между-

нар. науч.-практ. конф./отв. ред.: Е.А. Сергиенко, Т.Л. Крю-

кова. – Кострома: КГУ им. Н.А. Некрасова, 2007. – 426 с.

Coping with Negative Life Events / Ed. C. Snyder, C. Ford.

N.Y., – London: Plenum Press, 1987. – Р.21-50.

Lazarus R., Folkman S. Manual for Ways of Coping Questionnaire.

– Palo Alto, CA, 1988. – Р.12-40.

Lazarus R., Folkman S. Stress, Appraisal and Coping. – N.Y.,

– Р.40-55.

How to Cite

Дідковська, Л. (2019). Психологічні особливості копінг- стратегій підлітків із різним соціально-психологічним статусом у класі. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p