Особливості організації психологічної корекції асоціальної поведінки підлітків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
асоціальна поведінка, підліток, психологічна корекція, спеціалізованість, диференційованість та комплексність, розвивальна спрямованість, ресурсна база.Анотація
Характеристика корекції асоціаль-
ної поведінки підлітків та її організації у контексті діяльності різних
спеціалістів (педагогів, психологів, працівників правоохоронних ор-
ганів, соціологів та ін.) належить до актуальних проблем педагогічної
психології. Стаття є спробою обґрунтування принципів психологічної
корекції асоціальної поведінки підлітків та складових ресурсної бази її
організації. Визначено, що принципами організації психокорекції асо-
ціальної поведінки підлітків є спеціалізованість, диференційованість та
комплексність, розвивальна спрямованість. Показано, що організація
психокорекції асоціальної поведінки підлітків спирається на професій-
ні ресурси практичного психолога з такими компонентами, як особис-
тісно-професійна, інформаційно-когнітивна, діагностико-аналітична,
технологічна база.
Посилання
Амбрумов А.Г. О комплексном изучении различных ви-
дов отклоняющегося поведения в детском и подростковом
возрасте / А.Г.Амбрумов, Л.Я. Жезлова, О.В.Чистяков //
Труды ВНИИ МВД СССР, 1978. – № 48. – С. 82-89.
Бажутина С.Б. Практическая психология в вузе и школе /
С.Б.Бажутина, Г.Г. Воронина, И.П. Булах. – Луганск: Ян-
тарь, 2000. – 113 с.
Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко,
Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук [та ін.]. – 3-тє вид.,
випр. й доп. – К. : Каравела, 2012. – 400 с.
Змановская Е.В. Девиантология: (Психология отклоняюще-
гося поведения): учеб. пособие / Е.В.Змановская. – М.: Ака-
демия, 2003. – 288 с.
Максимова Н.Ю. Основи психології девіантної поведінки /
Н.Ю.Максимова. – К.: Видавничо-поліграфічний центр
«Київський університет», 2008. – 439 с.
Матвійчук О.С. Психокорекційний тренінг як засіб профі-
лактики девіантної поведінки підлітків / О.С. Матвійчук //
Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – № 1. –
С.20-23.
Ніколенко О.С. Профілактика та корекція девіантної пове-
дінки підлітків: науково-методичний посіб. / О.С. Ніколен-
ко. – Чернівці: Рута, 2004. – 80 с.
Овчарова Р.В. Практическая психология образования: Учеб.
пособие для студ. / Р.В.Овчарова. – М.: Издательский центр
«Академия», 2003. – 448 с.
Осипова А.А. Общая психокоррекция [Текст] / А.А.Оси-
пова. – М.: ТЦ «Сфера», 2001. – 512 с.
Практическая психология образования: учеб. пособ. / Под
ред. И.В.Дубровиной. – 4-е изд., перераб. и дополн. – СПб.;
М.; Харьков: Питер, 2007. – 592 с.
Титаренко Т.М. Кризове психологічне консультування /
Т.М. Титаренко. – К.: Главник, 2004. – 96 с.
Трудный подросток: причины и следствия / [под ред.
В.А.Татенко]. – К.: Радянська школа, 1985. – 176 с.
Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: навч.
посіб. / Т.С.Яценко. – К.: Вища школа, 2004. – 678 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.