Особливості організації психологічної корекції асоціальної поведінки підлітків

Authors

  • Т.В. Дуткевич

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Keywords:

асоціальна поведінка, підліток, психологічна корекція, спеціалізованість, диференційованість та комплексність, розвивальна спрямованість, ресурсна база.

Abstract

Характеристика корекції асоціаль-
ної поведінки підлітків та її організації у контексті діяльності різних
спеціалістів (педагогів, психологів, працівників правоохоронних ор-
ганів, соціологів та ін.) належить до актуальних проблем педагогічної
психології. Стаття є спробою обґрунтування принципів психологічної
корекції асоціальної поведінки підлітків та складових ресурсної бази її
організації. Визначено, що принципами організації психокорекції асо-
ціальної поведінки підлітків є спеціалізованість, диференційованість та
комплексність, розвивальна спрямованість. Показано, що організація
психокорекції асоціальної поведінки підлітків спирається на професій-
ні ресурси практичного психолога з такими компонентами, як особис-
тісно-професійна, інформаційно-когнітивна, діагностико-аналітична,
технологічна база.

References

Амбрумов А.Г. О комплексном изучении различных ви-

дов отклоняющегося поведения в детском и подростковом

возрасте / А.Г.Амбрумов, Л.Я. Жезлова, О.В.Чистяков //

Труды ВНИИ МВД СССР, 1978. – № 48. – С. 82-89.

Бажутина С.Б. Практическая психология в вузе и школе /

С.Б.Бажутина, Г.Г. Воронина, И.П. Булах. – Луганск: Ян-

тарь, 2000. – 113 с.

Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко,

Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук [та ін.]. – 3-тє вид.,

випр. й доп. – К. : Каравела, 2012. – 400 с.

Змановская Е.В. Девиантология: (Психология отклоняюще-

гося поведения): учеб. пособие / Е.В.Змановская. – М.: Ака-

демия, 2003. – 288 с.

Максимова Н.Ю. Основи психології девіантної поведінки /

Н.Ю.Максимова. – К.: Видавничо-поліграфічний центр

«Київський університет», 2008. – 439 с.

Матвійчук О.С. Психокорекційний тренінг як засіб профі-

лактики девіантної поведінки підлітків / О.С. Матвійчук //

Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – № 1. –

С.20-23.

Ніколенко О.С. Профілактика та корекція девіантної пове-

дінки підлітків: науково-методичний посіб. / О.С. Ніколен-

ко. – Чернівці: Рута, 2004. – 80 с.

Овчарова Р.В. Практическая психология образования: Учеб.

пособие для студ. / Р.В.Овчарова. – М.: Издательский центр

«Академия», 2003. – 448 с.

Осипова А.А. Общая психокоррекция [Текст] / А.А.Оси-

пова. – М.: ТЦ «Сфера», 2001. – 512 с.

Практическая психология образования: учеб. пособ. / Под

ред. И.В.Дубровиной. – 4-е изд., перераб. и дополн. – СПб.;

М.; Харьков: Питер, 2007. – 592 с.

Титаренко Т.М. Кризове психологічне консультування /

Т.М. Титаренко. – К.: Главник, 2004. – 96 с.

Трудный подросток: причины и следствия / [под ред.

В.А.Татенко]. – К.: Радянська школа, 1985. – 176 с.

Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: навч.

посіб. / Т.С.Яценко. – К.: Вища школа, 2004. – 678 с.

How to Cite

Дуткевич, Т. (2019). Особливості організації психологічної корекції асоціальної поведінки підлітків. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p