Особливості організації психологічної корекції асоціальної поведінки підлітків
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
асоціальна поведінка, підліток, психологічна корекція, спеціалізованість, диференційованість та комплексність, розвивальна спрямованість, ресурсна база.Abstract
Характеристика корекції асоціаль-
ної поведінки підлітків та її організації у контексті діяльності різних
спеціалістів (педагогів, психологів, працівників правоохоронних ор-
ганів, соціологів та ін.) належить до актуальних проблем педагогічної
психології. Стаття є спробою обґрунтування принципів психологічної
корекції асоціальної поведінки підлітків та складових ресурсної бази її
організації. Визначено, що принципами організації психокорекції асо-
ціальної поведінки підлітків є спеціалізованість, диференційованість та
комплексність, розвивальна спрямованість. Показано, що організація
психокорекції асоціальної поведінки підлітків спирається на професій-
ні ресурси практичного психолога з такими компонентами, як особис-
тісно-професійна, інформаційно-когнітивна, діагностико-аналітична,
технологічна база.
References
Амбрумов А.Г. О комплексном изучении различных ви-
дов отклоняющегося поведения в детском и подростковом
возрасте / А.Г.Амбрумов, Л.Я. Жезлова, О.В.Чистяков //
Труды ВНИИ МВД СССР, 1978. – № 48. – С. 82-89.
Бажутина С.Б. Практическая психология в вузе и школе /
С.Б.Бажутина, Г.Г. Воронина, И.П. Булах. – Луганск: Ян-
тарь, 2000. – 113 с.
Вікова та педагогічна психологія / О.В. Скрипченко,
Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук [та ін.]. – 3-тє вид.,
випр. й доп. – К. : Каравела, 2012. – 400 с.
Змановская Е.В. Девиантология: (Психология отклоняюще-
гося поведения): учеб. пособие / Е.В.Змановская. – М.: Ака-
демия, 2003. – 288 с.
Максимова Н.Ю. Основи психології девіантної поведінки /
Н.Ю.Максимова. – К.: Видавничо-поліграфічний центр
«Київський університет», 2008. – 439 с.
Матвійчук О.С. Психокорекційний тренінг як засіб профі-
лактики девіантної поведінки підлітків / О.С. Матвійчук //
Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – № 1. –
С.20-23.
Ніколенко О.С. Профілактика та корекція девіантної пове-
дінки підлітків: науково-методичний посіб. / О.С. Ніколен-
ко. – Чернівці: Рута, 2004. – 80 с.
Овчарова Р.В. Практическая психология образования: Учеб.
пособие для студ. / Р.В.Овчарова. – М.: Издательский центр
«Академия», 2003. – 448 с.
Осипова А.А. Общая психокоррекция [Текст] / А.А.Оси-
пова. – М.: ТЦ «Сфера», 2001. – 512 с.
Практическая психология образования: учеб. пособ. / Под
ред. И.В.Дубровиной. – 4-е изд., перераб. и дополн. – СПб.;
М.; Харьков: Питер, 2007. – 592 с.
Титаренко Т.М. Кризове психологічне консультування /
Т.М. Титаренко. – К.: Главник, 2004. – 96 с.
Трудный подросток: причины и следствия / [под ред.
В.А.Татенко]. – К.: Радянська школа, 1985. – 176 с.
Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: навч.
посіб. / Т.С.Яценко. – К.: Вища школа, 2004. – 678 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.