Особливості психологічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами в рамках інклюзії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
готовність, підготовка, діти з особливими освітніми потребами, професійна діяльність.Анотація
У статті висвітлено особливості психоло-
гічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими
освітніми потребами. Розглядається різнобічність підходів у досліджен-
ні готовності до педагогічної діяльності та виділяються критерії готов-
ності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми
потребами. Розкривається ефективність професійно-психологічного
тренінгу, спрямованого на оптимізацію процесу розвитку компонентів
психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності студен-
тів-вчителів. Визначено психологічні умови підвищення у студентів
рівня емоційно-психологічної активності, інтересу до майбутньої про-
фесійної діяльності, зниження напруги, відчуття дискомфорту від вибо-
ру майбутньої спеціальності, зниження рівня фрустрації, формування
відкритості, зниження особистісного психологічного бар’єру, підви-
щення самоконтролю, упевненості в собі як у вчителеві.
Посилання
Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіона-
лізації психолога / Ж.П. Вірна. – Луцьк: РВВ «Вежа»; Во-
лин. держ. ун-т імені Лесі Українки, 2003. – 320 с.
Герцик М.С. Вступ до спеціальностей галузі «Фізичне ви-
ховання і спорт»: Підручник / М.С. Герцик, О.М. Вацеба. –
Харків «ОВС», 2005. – 240 с.
Закон про загальну освіту» / Верховна Рада України // За-
кон вiд 13.05.1999, № 651-XIV. Стан документа: Чинний.
Системний номер: 651-14. Текст документа вiд 27.07.2010.
Закон України «Про освіту» №1060-XII, із змінами вiд 11
червня 2008 року N 290-VI.
Зимняя И. А. Педагогическая психология / И. А. Зимняя. –
М.: Логос, 2004. – 384 с.
Литвиненко С. А. Теоретико-методичні засади підготовки
майбутніх учителів початкових класів до соціально-педа-
гогічної діяльності: дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Націо-
нальний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова / Світлана
Анатоліївна Литвиненко. – К., 2005.
Мижерикова В.А. Введение в педагогическую деятель-
ность / В. А. Мижерикова, М. Н. Ермоленко. – М.: Наука,
– 268 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.