Особливості психологічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами в рамках інклюзії
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pKeywords:
готовність, підготовка, діти з особливими освітніми потребами, професійна діяльність.Abstract
У статті висвітлено особливості психоло-
гічної готовності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими
освітніми потребами. Розглядається різнобічність підходів у досліджен-
ні готовності до педагогічної діяльності та виділяються критерії готов-
ності майбутніх учителів до роботи з дітьми із особливими освітніми
потребами. Розкривається ефективність професійно-психологічного
тренінгу, спрямованого на оптимізацію процесу розвитку компонентів
психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності студен-
тів-вчителів. Визначено психологічні умови підвищення у студентів
рівня емоційно-психологічної активності, інтересу до майбутньої про-
фесійної діяльності, зниження напруги, відчуття дискомфорту від вибо-
ру майбутньої спеціальності, зниження рівня фрустрації, формування
відкритості, зниження особистісного психологічного бар’єру, підви-
щення самоконтролю, упевненості в собі як у вчителеві.
References
Вірна Ж.П. Мотиваційно-смислова регуляція у професіона-
лізації психолога / Ж.П. Вірна. – Луцьк: РВВ «Вежа»; Во-
лин. держ. ун-т імені Лесі Українки, 2003. – 320 с.
Герцик М.С. Вступ до спеціальностей галузі «Фізичне ви-
ховання і спорт»: Підручник / М.С. Герцик, О.М. Вацеба. –
Харків «ОВС», 2005. – 240 с.
Закон про загальну освіту» / Верховна Рада України // За-
кон вiд 13.05.1999, № 651-XIV. Стан документа: Чинний.
Системний номер: 651-14. Текст документа вiд 27.07.2010.
Закон України «Про освіту» №1060-XII, із змінами вiд 11
червня 2008 року N 290-VI.
Зимняя И. А. Педагогическая психология / И. А. Зимняя. –
М.: Логос, 2004. – 384 с.
Литвиненко С. А. Теоретико-методичні засади підготовки
майбутніх учителів початкових класів до соціально-педа-
гогічної діяльності: дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Націо-
нальний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова / Світлана
Анатоліївна Литвиненко. – К., 2005.
Мижерикова В.А. Введение в педагогическую деятель-
ность / В. А. Мижерикова, М. Н. Ермоленко. – М.: Наука,
– 268 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.