Особливості становлення міжособистісної взаємодії дітей дошкільного віку

Автор(и)

  • Л.М. Тарасюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Ключові слова:

вікова психологія, психологія дошкільного віку, пізнавальна діяльність, особистість, соціалізація, спілкування, міжособистісна взаємодія, розвиток дитини.

Анотація

У статті розглянуто теоретико-методологічні за-
сади формування міжособистісної взаємодії у дітей віком від 3 до 7 років.
Досліджено розвиток поглядів вітчизняної психології на детермінанти
групової поведінки дітей дошкільного віку. Розглянуто підходи вітчиз-
няних та іноземних науковців до пояснення етапів розвитку особистості
молодшого дошкільника та, зокрема, його соціалізації в колективі од-
нолітків. Досліджено характеристики етапів розвитку міжособистісної
взаємодії дітей дошкільного віку. Охарактеризовано ігровий процес як
середовище формування розвитку навичок міжособистісної взаємодії.

Посилання

Бодалев А.А. Познание человека человеком : возрастной,

гендерный, этнический и профессиональный аспекты /

А.А. Бодалев, Н. В. Васина. – СПб. : Речь, 2005. – 323 с.

Бодалев А.А. Психология общения : избранные психологи-

ческие труды / А.А. Бодалев. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.:

Моск. психол.-соц. ин-т ; Воронеж : МОДЭК, 2002. – 319 с.

Возрастная психология: феноменология развития, детство,

отрочество : учебник / В. С. Мухина. – 5-е изд., стер. – М. :

Академия, 2000. – 456 с.

Коломинский Я.Л. Психология личностных взаимоотноше-

ний в детском коллективе. Очерк социальной психологии /

Я.Л. Коломинский. – Минск : Нар. Асвета, 1969. – 240 с.

Мороз О.І. Формування міжособистісних взаємин дітей

на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого

шкільного віку (в умовах навчально-виховного комплексу

«школа-дитячий садок») : автореферат дис. ... канд. психол.

наук : 19.00.07 / О.І. Мороз. – К., 2011. – 20 с.

Психология личности и деятельности дошкольника / Под

ред. А. В. Запорожца, Д. Б. Эльконина. – Москва : Просве-

щение, 1965. – 387 с.

Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей :

монография / Т. А. Репина ; Рос. акад. образования, Моск.

психол.-соц. ин-т. – М. : Изд-во Моск. психол.-соц. ин-та ;

Воронеж : МОДЭК, 2004. – 286 с.

Репина Т.А. Социально-педагогическая характеристика

группы детского сада / Т.А. Репина. – Москва : Просвеще-

ние, 1988. – 207 с.

Рояк А.А. Эмоциональное благополучие ребенка в группе

детского сада // Дошкольное воспитание. – 1977. – №2. –

С.54-56.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинш-

тейн. – Москва ; Санкт-Петербург ; Нижний Новгород : Пи-

тер, 2009. – 712 с.

Смирнова Е.О. Общение, деятельность и межличностные

отношения в концепции М.И. Лисиной // Вопросы психоло-

гии. – 2009. – №2. – С.116-124.

Смирнова Е.О. Особенности общения с дошкольниками /

Е.О. Смирнова. – Москва: Издательский центр «Академия»,

– 185 с.

Субботский Е. В. Психология отношений партнёрства у до-

школьников. – М.: Педагогика, 1976. – 56 с.

Шибутани Т. Социальная психология / Т. Шибутани ; Пер.

с англ. В. Б. Ольшанского. – Ростов н/Д : Феникс, 2002. –

с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Тарасюк, Л. (2019). Особливості становлення міжособистісної взаємодії дітей дошкільного віку. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p