Особливості становлення міжособистісної взаємодії дітей дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
вікова психологія, психологія дошкільного віку, пізнавальна діяльність, особистість, соціалізація, спілкування, міжособистісна взаємодія, розвиток дитини.Анотація
У статті розглянуто теоретико-методологічні за-
сади формування міжособистісної взаємодії у дітей віком від 3 до 7 років.
Досліджено розвиток поглядів вітчизняної психології на детермінанти
групової поведінки дітей дошкільного віку. Розглянуто підходи вітчиз-
няних та іноземних науковців до пояснення етапів розвитку особистості
молодшого дошкільника та, зокрема, його соціалізації в колективі од-
нолітків. Досліджено характеристики етапів розвитку міжособистісної
взаємодії дітей дошкільного віку. Охарактеризовано ігровий процес як
середовище формування розвитку навичок міжособистісної взаємодії.
Посилання
Бодалев А.А. Познание человека человеком : возрастной,
гендерный, этнический и профессиональный аспекты /
А.А. Бодалев, Н. В. Васина. – СПб. : Речь, 2005. – 323 с.
Бодалев А.А. Психология общения : избранные психологи-
ческие труды / А.А. Бодалев. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.:
Моск. психол.-соц. ин-т ; Воронеж : МОДЭК, 2002. – 319 с.
Возрастная психология: феноменология развития, детство,
отрочество : учебник / В. С. Мухина. – 5-е изд., стер. – М. :
Академия, 2000. – 456 с.
Коломинский Я.Л. Психология личностных взаимоотноше-
ний в детском коллективе. Очерк социальной психологии /
Я.Л. Коломинский. – Минск : Нар. Асвета, 1969. – 240 с.
Мороз О.І. Формування міжособистісних взаємин дітей
на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого
шкільного віку (в умовах навчально-виховного комплексу
«школа-дитячий садок») : автореферат дис. ... канд. психол.
наук : 19.00.07 / О.І. Мороз. – К., 2011. – 20 с.
Психология личности и деятельности дошкольника / Под
ред. А. В. Запорожца, Д. Б. Эльконина. – Москва : Просве-
щение, 1965. – 387 с.
Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей :
монография / Т. А. Репина ; Рос. акад. образования, Моск.
психол.-соц. ин-т. – М. : Изд-во Моск. психол.-соц. ин-та ;
Воронеж : МОДЭК, 2004. – 286 с.
Репина Т.А. Социально-педагогическая характеристика
группы детского сада / Т.А. Репина. – Москва : Просвеще-
ние, 1988. – 207 с.
Рояк А.А. Эмоциональное благополучие ребенка в группе
детского сада // Дошкольное воспитание. – 1977. – №2. –
С.54-56.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинш-
тейн. – Москва ; Санкт-Петербург ; Нижний Новгород : Пи-
тер, 2009. – 712 с.
Смирнова Е.О. Общение, деятельность и межличностные
отношения в концепции М.И. Лисиной // Вопросы психоло-
гии. – 2009. – №2. – С.116-124.
Смирнова Е.О. Особенности общения с дошкольниками /
Е.О. Смирнова. – Москва: Издательский центр «Академия»,
– 185 с.
Субботский Е. В. Психология отношений партнёрства у до-
школьников. – М.: Педагогика, 1976. – 56 с.
Шибутани Т. Социальная психология / Т. Шибутани ; Пер.
с англ. В. Б. Ольшанского. – Ростов н/Д : Феникс, 2002. –
с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.