Проблеми інтеграції дітей з обмеженими мож- ливостями здоров’я (на прикладі дітей з дитячим церебральним параличем з порушеннями письма).
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25pКлючові слова:
навчання, порушення, письмове мовлення, дизграфічні та дизорфографічні помилки, молодші школярі, дитячий церебральний параліч, інклюзивна освіта.Анотація
У статті знайшли відображення ре-
зультати теоретико-експериментального дослідження, спрямованого
на вивчення особливостей писемного мовлення учнів молодших класів
з дитячим церебральним параличем (ДЦП). Детально розкрито органі-
зацію і методи дослідження; результати проаналізовано і узагальнено.
Експериментальне дослідження особливостей писемного мовлення в
учнів молодших класів з ДЦП засвідчило, що у них однаково часто зустрічаються як дизграфічні, так і дизорфографічні помилки. На почат-
кових етапах навчання грамоті (2 клас) переважають дизорфографічні.
За нерозвиненості системи інклюзивної освіти недоцільно закривати
корекційні школи, де учні отримують комплексну допомогу щодо ко-
рекції недоліків розвитку.
Посилання
Artemyeva T.V. Peculiarities of Primary School Children
Figurative Speech Comprehension // World Applied Sciences
Journal 27(6). – 2013. – РР. 738-741.
Akhmetzyanova A.I. The Specifics of Anticipatory Consistency
in Children with Speech Pathology // Middle-East Journal of
Scientific Research 16 (7), 2013.– РР. 927-931.
Бадалян Л.О. Детские церебральные параличи / Л.О. Бада-
лян, Л.Т. Журба, О.В. Тимонина. – Киев: Здоровье, 1988. –
С. 250-300.
Грановская Р.М. Элементы практической психологии/ Р.М.
Грановская. – СПб.: Свет, 1997. – С. 77-78.
Диагностика и коррекция нарушений письма у младших
школьников, страдающих детским церебральным парали-
чом и умственной отсталостью // Логопед / Н.М. Трубнико-
ва. – М., 2005.
Корнев А.Н. Нарушения чтения и письма у детей: Учебно-мето-
дическое пособие/А.Н. Корнев. – СПб.: МиМ, 1997. – С.70-95.
Лицам с ограниченными возможностями. – Электр. ресурс.
– Режим доступа: http://ecitizen.nnov.ru/handicapped/.
Елецкая О.В. Нарушение формирования навыка письма у
учащихся средних и старших классов общеобразовательной
школы // Логопед / О.В. Елецкая. – М., 2004. – с. 120-150.
О’Брайен Дж. Инвалидность и бедность Электронный ре-
сурс. / Дж. О’Брайен. – Электр. ресурс. – Режим доступа:
http://aupam.narod.ru/pages/sozial/invalidnostjibednostj/
oglavlenie.html/.
Прищепова И.В. Дизорфография младших школьников:
Учебное пособие / И.В. Прищепова. – СПб.: КАРО, 2006. –
С. 150-165.
Рамзаева Т.Г. Методика обучения русскому языку в начальных
классах: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов/ Т.Г. Рамзае-
ва, М.Р. Львов. – М.: Просвещение, 1979. – С.300-330.
Садовникова И.Н. Дисграфия, дислексия: технология пре-
одоления. Пособия для логопедов, учителей, психологов /
И.Н. Садовникова. – М.: Парадигма, 2011. – С.105-135.
Семенова К. А. Детские церебральные параличи/ К. А. Семе-
нова. – М., Медицина, 1968. – С. 113-127.
Твардовская А.А. К вопросу о подготовке специалистов –
дефектологов к работе в условиях образовательной инклю-
зии /А.А. Твардовская // Сб. науч. тр. Международной на-
учно-практической конференции «Актуальные проблемы
специальной психологии и коррекционной педагогики: тео-
рия и практика» 5.03.13 / Под ред. А.И.Ахметзяновой. – Ка-
зань: Отечество, 2013. – Вып.7. – С. 33-38.
Цивильская Е.А. Основные направления логопедической
помощи детям с детским церебральным параличом, име-
ющим сложные речевые нарушения / Е.А. Цивильская//
Актуальные проблемы специальной педагогики и психо-
логии: исследования и практика. Сб. науч. Тр. VI Между-
народной научно-практической конференции. 13.04.12. /
Под ред. Т.Ю.Корнийченко. – Казань: Отечество, 2012. –
Вып.6. – С.164-170.
Чиркина Г.В. Основы логопедической работы с детьми: Уч.
пособ. для логопедов, воспитателей детских садов, учителей
начальных классов, студентов педагогических училищ / Под
общ. ред. д.п.н., проф. Г.В.Чиркиной. – 2-е изд., испр. – М.:
АРКТИ, 2003. – С.135-140.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.